Geld gestolen op het werk!!! Wat nu?

Wohoo
Topic Starter

Geld gestolen op het werk!!! Wat nu?

#1 , 27 aug 2012 20:59

Hallo allemaal, ik weet niet of het hier gepast is maar ik heb jullie raad nodig.

Vandaag is er tijdens mijn eerste dag op het werk (vakantiewerk) 100 euro gestolen uit mijn portefeuille.

Ik doe vakantiewerk in Brico (contact via Randstad). Vooraleer ik commentaar krijg ala "waarom neem je zoveel geld mee?".. Ik moest gaan tanken na mijn werk, en daarom had ik zoveel geld bij..

Oké, de baas had geen veilige plaats voor waardevolle onderdelen (of lockers). Alles lag dus in de eetzaal.

Na wat op het internet rond te zoeken ben ik tegengekomen dat de baas verplicht is om zo een plaats aan te bieden?

Nu vraag ik mij af of ik het geld kan gaan verhalen bij de werkgever? Of wat ik juist moet doen? Eigen ervaringen?

Wat ik zelf van plan was:
- Morgen meteen aan de werkgever gaan melden dat er gisteren geld gestolen is (in de namiddag).
- Kijken hoe hij reageert. En dan ook ineens melden dat er geen veilige plaats was voorgesteld. Dat ik er echt niet goed van was..
- Doet hij nog niets dan zeg ik tegen hem dat ik wil dat er politie bij komt om een PV op te maken. Daarin dan alles laten zetten van geen lockers,...

Nuja fucked up situatie, en veel vermoedens wie het kan gedaan hebben, maar om zo maar te gaan beschuldigen doe ik niet. Zou ik immers zelf ook niet willen meemaken.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2012 23:27

U hebt dus nog geen aangifte bij de politie gedaan?
Dat had ik vanavond zo wie zo al gedaan.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2012 08:52

Inderdaad. En ik zou de baas ook METEEN ingelicht hebben. Door er een avond en nacht te laten overgaan, kan je de indruk wekken dat je tijdens die avond of nacht het geld zelf verloren bent, en dit nu wil verhalen op de werkgever. Je kan nu alsnog aangifte doen, uiteraard, maar of er nog veel van gaat komen? Begin maar te bewijzen dat je geld kwijt bent...

Goede raad: hou in het vervolg je portemonnee in je broekzak. Tanken kan trouwens ook met een kaart in zo goed als alle tankstations. En als een portemonnee te dik / zwaar is om in je broekzak te doen, doe dan zoals ik als ik naar een pretpark ga: ik steek mijn identiteitskaart, rijbewijs, sis-kaart en enkele briefjes geld in een (waterdicht) zip-lock zakje en dat is mijn "light-weight" portemonnee voor die dag: weegt niets en kan je makkelijk in je broekzak steken (niet je achterzak! Dit is vragen om gepikt te worden!) Andere onnozelheid als klantenkaarten, fotootjes, kassaticketjes en weet ik veel welke rommel er nog zoal in een portemonnee kan zitten, heb je die dag toch niet nodig.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Wohoo
Topic Starter

#4 , 28 aug 2012 17:28

Eind deze week weet ik iets meer.

Ja ik merkte het pas tegen 8 uur toen ik aan het gemeentehuis stond.
En had de nummer van die werkgever niet (werk daar 1 dag als jobstudent).

Om een profiel van mij te schetsen.. ik steek mijn portefeuille altijd in mijn voorzak (tegen diefstal), dus ik ben echt geen nonchalant persoon dat zomaar geld zal verliezen..

Afwachten..

Terug naar “Andere”