VDAB - Interimkantoors.

patjebrussel
Topic Starter

VDAB - Interimkantoors.

#1 , 03 sep 2012 15:15

Geeft de VDAB het cv en gegevens door aan interimkantoors ?
Ik stel die vraag omdat ik tot vervelsn toe, telefoontjes krijg van al die interimbureau's met hun droomjobs. Gezien ik slechte ervaringen heb in het verleden met die interims reageer ik daar niet meer op.
Vele van die kantoortjes zeggen dat ze de gegevens hebben doorgekregen van de VDAB, kan dit kloppen ? Anderen zeggen dat ze mijn gegevens hebben geplukt van de VDAB, en dat klopt wel want mijn cv en gegevens staan online voor iedereen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 03 sep 2012 15:19

Als u ingeschreven bent bij VDAB hebt u een profiel (database VDAB) die u zelf online kan consulteren. Interimkantoren, werkgevers, e.d. hebben daar toegang in. Zij kunnen op de website van de VDAB inloggen en daar de profielen consulteren, alsook vacatures online plaatsen.

De trajectbegeleiders van de VDAB gaan soms ook contact opnemen met werkgevers (of interimkantoren) om een werkzoekende voor te stellen voor een welbepaalde vacature (maar dan vertellen ze u dit ook in principe). Maar dit komt niet erg vaak voor. Meeste kandidaten worden zelf gecontacteerd via de online database van de VDAB.
Laatst gewijzigd door VDG2 op 03 sep 2012 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

patjebrussel
Topic Starter

#3 , 03 sep 2012 15:22

Als u ingeschreven bent bij VDAB hebt u wellicht een profiel (database VDAB) die u zelf online kan consulteren. Interimkantoren, werkgevers, e.d. hebben daar toegang in. Zij kunnen op de website van de VDAB inloggen en daar de profielen consulteren, alsook vacatures online plaatsen.
Ik was blijkbaar onduidelijk, dus nogmaals ;
Geeft de VDAB het cv en gegevens door aan interimkantoors ? Met andere woorden, bellen ze, mailen ze, schrijven ze inerimkantoors en geven ze mijn gegevens door ?
De rest van uw antwoord schreef ik zelf al.

Reclame

Lightning

#4 , 03 sep 2012 15:25

Ze geven die door in de zin dat de informatie consulteerbaar is.

VDG2

#5 , 03 sep 2012 15:26

Ik was mijn post net aan het vervolledigen. Zie eerste post.

patjebrussel
Topic Starter

#6 , 03 sep 2012 15:28

Ik was mijn post net aan het vervolledigen. Zie eerste post.
Bedankt, dat moest ik weten. Dus liegen ze, maar dan ik ben gewend van al die interimkantoortjes.

Lightning

#7 , 03 sep 2012 15:32

Dat doet er uiteindelijk niet toe. U stelt zich via de VDAB ter beschikking van de arbeidsmarkt.

JPV

#8 , 03 sep 2012 15:49

Klopt, ze geven het niet door, jij geeft het zelf door. Jij bent verantwoordelijk voor de info die op je VDAB-account staat en kan daar gegevens van verwijderen naar eigen believen. Werkgevers kunnen zoeken naar een gepast profiel en daardoor kunnen ze bij jou komen. Daarvan ben je op voorhand geïnformeerd.

patjebrussel
Topic Starter

#9 , 03 sep 2012 15:51

Klopt, ze geven het niet door, jij geeft het zelf door. Jij bent verantwoordelijk voor de info die op je VDAB-account staat en kan daar gegevens van verwijderen naar eigen believen. Werkgevers kunnen zoeken naar een gepast profiel en daardoor kunnen ze bij jou komen. Daarvan ben je op voorhand geïnformeerd.
Het ging over interimkantoren en hun leugens.

JPV

#10 , 03 sep 2012 15:58

En ook daar hebben ze gelijk. Interimkantoren vragen de gegevens van bepaalde profielen (selecteren op regio, ervaring, ...) en krijgen dan van de VDAB een lijst met de gepaste functies, kan zelfs automatisch gebeuren (net zoals bvb een werknemer wekelijks een lijst van nieuwe vacatures krijgt). VDAB geeft hen in die optiek dus een lijst door.

VDG2

#11 , 03 sep 2012 16:09

En waarom liegen ze volgens u? De bedoeling van de VDAB (en interimkantoren) is dat ze u aan een job helpen. Door beide partijen WG (en dus ook interimkantoren) en werknemers met elkaar in contact te brengen. Het is arbeidsbemiddeling, logischerwijze zitten ze niet passief aan hun bureau te wachten tot de mensen vanzelf werk vinden. Ze gaan ook actief op zoek en de mensen begeleiden naar een job.

VDG2

#12 , 03 sep 2012 16:11

JPV dat gebeurt aan de hand van query's die de werkgever naar believen kan instellen via de VDAB-site. Dagelijks komt er dan automatisch een gepersonaliseerde lijst (automatisch vanuit de database) binnen bij de werkgevers/interimkantoren via mail.

VDG2

#13 , 03 sep 2012 16:42

Als je niet wil dat ze u contacteren staat niets u in de weg om u uit te schrijven bij de interimkantoren.

patjebrussel
Topic Starter

#14 , 03 sep 2012 16:45

Als je niet wil dat ze u contacteren staat niets u in de weg om u uit te schrijven bij de interimkantoren.
Ik sta daar nergens ingeschreven ! Je hebt dan toch mijn OP niet begrepen.

[aangepast:Vandebos]

VDG2

#15 , 03 sep 2012 16:55

Doordat ze uw gegevens van de VDAB halen kom je in hun database terecht. Vraag dat ze u daar uit schrappen. (zo beter verwoord?)
En pas uw profiel op de VDAB aan in die zin dat u niet wenst gecontacteerd te worden door interimkantoren.

Met alle respect zeg ik u dit trouwens, uw toon mag dus gerust een pak vriendelijker. Ik probeer u enkel te informeren.

Terug naar “Andere”