#2 , 02 okt 2012 01:04
We werken beiden op het zelfde bedrijf . We werken voor dat bedrijf al sinds 1996 , maar sinds 2002 werken we in de horeca voor dat bedrijf in een kantine . Het is zeer moeilijk volk te vinden om hier te staan . Sinds dat we hier tewerk zijn gesteld in de horeca , hebben ik en mijn vriend niet te kiezen waneer we in verlof gaan , das juli en december met de feestdagen we kunnen nooit zelf onze vakantieplannen .
Nu al een hele tijd geleden zagen we dat onze baas meer toegestane afwezigheid invulde dan wettelijke vakantiedagen . we hebben daar op gerageerd maar blijft altij zelfde . Nu is het reseltaat we hebben steeds minder wettelijke vakantiedagen , en meer toegestane afwezigheid terwijl we er niet mee akkoord gaan , wat moeten we hiermee doen ???? Onze ancieniteitsdagen hebben we ook niet meer omdat deze destijds niet zijn mee overgenomen , en ook de dagen van vakantie omdat je niet ziek bent geweest heb ik ook niet en ben nooit ziek , wat moeten we hiermee , de verlofdagen van omdat je niet ziek bent moet je binnen de 3 maand opnemen , maar men baas vult deze blijkbaar zelf in in december wat na de 3 maand valt en vind hiervan niks terug op men lonbrieven , kan ik een schade vergoeding eisen of wa moet ik doen , want das weer nadelig voor vakantiegeld enz , en das voor ons 2 he , zelfde geval , soms ook feestdagen niet betaald of niet aan 150% terwijl het wekl op loonbrief staat maar geen 150% is