onbetaald verlof

4ringsdude
Topic Starter

onbetaald verlof

#1 , 01 jan 2013 13:36

Voor dit jaar heb ik spijtig genoeg geen volle 20 verlofdagen. Dit komt omdat ik een opleiding heb gevolgd bij de VDAB die enkele maanden duurde.

Nu heb ik 2 vragen.

- Wordt er met de opleidingsdagen rekening gehouden voor eventueel verlof dagen?
- Indien er geen rekening gehouden wordt en men dus weinig of geen verlof dagen heeft, kan een werknemer verlof zonder wedde opeisen voor zijn/haar groot verlof?

Ikzelf ga een 5-tal verlofdagen hebben als er geen extra verlofdagen gegeven wordt door de opleiding.
Mijn vrouw en kinderen staan al van vorige maand te springen om het jaarlijkse verlof te boeken. Maar met 5 dagen kom ik niet aan 2 weken welverdiende vakantie. Kan ik voor de andere 5 dagen verlof zonder wedde vragen? Ik ga de opgespaarde verlofdagen uit feestdagen ook zoveel mogelijk opsparen, maar dan nog kom ik iet aan de gewenste dagen.

Als ik ons verlof boek en ik krijg van mijn toekomstige werkgever geen extra verlof zit ik vast... annulatieverzekering is geen optie want daarvoor moet je onvoorziene omstandigheden inroepen en geen verlof krijgen is dat niet. Wachten tot ik een job hebben na mijn opleiding is ook geen optie want dan zijn we april en dan zijn alle betere hotels volgeboekt. En niet vertrekken is zekerst geen optie aangezien mijn gezin hier echt naar leeft en mijn vrouw er echt recht op heeft.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jan 2013 08:06

U hebt wél recht op 20 dagen verlof.

zie: http://www.rjv.be/nl/content/de-aanvullende-vakantie" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Andere”