Ouderschapsverlof voor kind geboren in 2010

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ouderschapsverlof voor kind geboren in 2010

#1 , 13 feb 2013 09:35

Ik zou binnen enkele maanden ouderschapsverlof willen nemen voor mijn zoontje dat geboren is in 2010. Dit met één dag in de week (woensdag). Ik werk nu voltijds.

Vraag: gezien mijn zoon geboren is voor 8 maart 2012, op hoeveel maanden ouderschapsverlof heb ik recht?

Mogelijke antwoorden die ik op internet vind:
a. 3 maanden
b. 4 maanden
c. 4 maanden, maar enkel met een vergoeding voor de eerste 3 maanden.

Dat b. foutief is, daar ben ik vrij zeker van, maar kan iemand me zeggen of het nu a. of c. is? In geval van c. betekent dit dan dat ik 15 maanden 4/5 kan werken met een aanvullende vergoeding, en 5 maand zonder deze vergoeding?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 feb 2013 09:37

C :) en idd in totaal 20 maanden waarvan 15 betaald.

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2013 10:44

C :) en idd in totaal 20 maanden waarvan 15 betaald.
Bedankt. Case closed ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”