ADV dagen nooit toegekend

Apophis
Topic Starter

ADV dagen nooit toegekend

#1 , 19 feb 2013 03:59

Ik werk al 5j voor mijn bedrijf en heb recht op 20 dagen vakantie. Daar ik 40u/week werk, heb ik ook recht op 12 ADV dagen. Dit werd echter nooit meegedeeld, elke vraag ivm vakantiedagen maakte enkel melding van de 20 officiele dagen verlof. Die 12 ADV dagen heb ik de voorbije 5j dan ook nooit kunnen opnemen. Dit jaar kwam dan eindelijk uit dat we hier toch recht op hebben. Maar wat met die 5x12 ADV dagen van de jaren ervoor waar ik recht op had maar die ik niet heb kunnen nemen? Ik weet dat in theorie vakantiedagen niet naar een volgend jaar kunnen omgezet worden. En normaal worden ze ook niet uitbetaald, tenzij er redenen waren waardoor deze niet konden opgenomen worden (bv. ziekte). Valt het niet uitleggen / toekennen van deze ADV dagen hieronder, en indien zo, zou mijn werkgever in theorie deze 60 uitstaande verlofdagen dan moeten uitbetalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2013 05:29

werd u 38u of 40u betaald per week ?

adv dagen = geen jaarlijkse vakantie dus kunnen wel meegenomen worden naar het volgende kalenderjaar
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Apophis
Topic Starter

#3 , 19 feb 2013 05:39

Ik word betaald voor 38u per week, maar werk er 40u, vandaar die 12 extra dagen ADV. Ik heb me gebaseerd op:
http://www.jobat.be/nl/artikels/mag-je- ... gend-jaar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat dat ook ADV dagen in theorie niet meegenomen kunnen worden naar een volgend jaar.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 feb 2013 09:13

indien 38 uur per week betaald, kan je aan de werkgever de uitbetaling van die uren met terugwerkende kracht vragen. het recht op verlof kan echter idd niet meegenomen worden.

de reden
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 feb 2013 16:02

Ik word betaald voor 38u per week, maar werk er 40u, vandaar die 12 extra dagen ADV. Ik heb me gebaseerd op:
http://www.jobat.be/nl/artikels/mag-je- ... gend-jaar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat dat ook ADV dagen in theorie niet meegenomen kunnen worden naar een volgend jaar.
volgens die site inderdaad wel , ik kan nog herverdelingsdagen opnemen van vorig jaar .alsook de arbeidswet spreekt van een referteperiode en niet over een kalenderjaar .
voor mij dan graag de wettelijke basis hiervoor
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”