Tegenvordering

patrickseeg
Topic Starter

Tegenvordering

#1 , 21 feb 2013 12:42

Beste,

Ik heb een juridisch conflict met een ex werknemer. In zijn anderhalf jaar dat hij voor mij gewerkt heeft, zijn er (de laatste maanden) dingen gebeurd waardoor ik besloten heb om zijn tijdelijke contract niet te verlengen.

Bij de eindberekening waarbij zijn laatste betaling is gedaan zijn er inhoudingen gedaan.
Zo heb ik hem gekort in salaris op een vervreemding van 250 euro. Deze vermeende diefstal heeft hij per email aan mij bekend, maar verklaart nu dat hij deze niet heeft verzonden.
Ik heb hem de kosten van de arboarts laten betalen (de 2e keer dat hij niet is verschenen)
Ik heb hem gekort op zijn salaris ivm met het laten herstellen van een scooter. Deze had hij na overleg dit niet te doen laten modificeren, zodat deze harder zou gaan.

Zijn laatste contract liep van 3 november 2011 tot 3 november 2012. Hierin heeft hij in het totaal 224 uur teveel aan Dagen, uren en halve uurtjes opgenomen
Ook deze uren heb ik gekort op zijn eindafrekening,
Om tot deze uren te komen heb ik 3 verschillende bronnen geraadpleegd.
Het electronische kloksysteem welke gebruikt wordt bij binnenkomst en weggaan.
Zijn agenda, waarin hij zijn vrije dagen had staan, en SMS whats app berichten met meldingen dat hij een dagje niet kon, te laat was oid.

De reden dat ik niet alleen met het kloksysteem heb gerekend is dat zijn rechtsbijstand aangeeft dat "aangezien de uren van aanwezigheid niet zijn getekend, en daardoor eenzijdig zijn", dit geen rechtgeldig bewijs van uren is.
Waarschijnlijk is een gang naar de rechter onvermijdelijk. Puur omdat zijn rechtsbijstand niet goed naar de gegevens kijkt welke ik aanlever.

Zijn agenda, email, whatsapp berichten en klok naast elkaar leggen was een enorme klus (zo'n 15 uur).
Na veel rekenen, blijkt dat ik hem eigenlijk nog 638 euro "geschonken"heb.

Dhr. heeft vorige week aangifte proberen te doen van Laster. Gelukkig voor hem heeft de beambte welke hem te woord stond direct haar vraagtekens gesteld bij zijn verhalen, en mij gecontact.
Na veel overleg met deze mevrouw heeft zij doen besluiten geen aangifte op te nemen. IN het totaal hebben deze mevrouw en ik zo'n 1,5 uur aan de telefoon gezeten om eea te overleggen.

Waar het mij nu eigenlijk om gaat is het volgende.
Kan ik op het moment dat wij voor de rechter staan een tegenvordering doen van het aantal uren welke deze grap mij tot nu toe heeft gekost (15 uur + 1,5,)? Laten we eerlijk zijn, alle uren dat ik met hem bezig ben, kan ik namelijk niet mijn klanten bedienen.

Patrick

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2013 15:11

Waar het mij nu eigenlijk om gaat is het volgende.
Kan ik op het moment dat wij voor de rechter staan een tegenvordering doen van het aantal uren welke deze grap mij tot nu toe heeft gekost (15 uur + 1,5,)? Laten we eerlijk zijn, alle uren dat ik met hem bezig ben, kan ik namelijk niet mijn klanten bedienen.

Patrick
u kan een tegenvordering doen wegens roekeloos en tergend geding , maar als ik zo rap lees lijkt de werknemer toch vrij sterk te staan

bent u nergens aangesloten waarbij u recht heeft op een advocaat ? vraag op de inleidende zitting verwijzing naar de bijzondere rol dan krijg je uitstel en win je wat tijd om uw verdediging voor te bereiden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

k.b.

#3 , 21 feb 2013 15:23

Natuurlijk ... "roekeloos en tergend geding" ... vragen staat vrij ...

Dit terwijl TS meent het recht te hebben de hele contractperiode uit te pluizen en alle zaken waar hij iets over gevonden heeft af te trekken van het laatste loon van een contract van bepaalde duur ...
Waarom is deze man niet ontslagen na de diefstal ? ...

Ik stel voor dat TS samen met zijn raadsman bekijkt hoe ze de verdediging opbouwen ?
Verder stel ik voor dat TS aan zijn raadsman eens vraagt wat de kosten van de procedure zullen zijn , de kans op succes ... en deze afweegt tegen de berekening die hij gemaakt heeft ...
eerlijkheidshalve kan hij hier de 15 uur tijd die hij hieraan bestede bij "zijn kosten" opnemen ...

k.b.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2013 16:12

arboarts?
Nederland
Dan best eens vragen op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ook nog beschadiging van een voertuig ( scooter) want nu mogelijk geen bromfiets meer.

patrickseeg
Topic Starter

#5 , 21 feb 2013 16:22

Ik heb mijn vraag gesteld op rechtenforum.nl
Dank in ieder geval voor de antwoorden.

Terug naar “Andere”