Sinds een aantal jaar is er een vormings CAO van kracht in PC218.
Voor de periode 2012-2013 heeft elke werknemer in PC218 recht op 4 vorming/opleidingsdagen (betaald tijdens werkuren)
De werkgever had tot eind dec 2012 de tijd om elke werknemer een persoonlijk opleidingsaanbod te doen.
Indien hij dit niet deed, heeft elke werknemer tijd tot einde maart 2013 om hem hier schriftelijk te bevragen alsnog een opleidingsaabod te voorzien.
Na deze schriftelijk vraag van de werknemer heeft opnieuw de werkgever tot einde april 2013 om hier schriftelijk op te reageren.
Indien hier niets uit komt, kan de werknemer alsnog 4 dagen ofwel zelf een opleiding kiezen bij Cevora of de 4 dagen omzetten in betaald verlof.
Nu had ik een vraag omtrent het schriftelijk inlichten van de werkgever.
Dit kan ofwel :
- te laten aftekenen voor ontvangst (op de brief zelf, eigen exemplaar) : nadeel : confrontatie met uw werkgever
- ofwel aangetekend de brief op te sturen.
Mijn vraag is nu : de werkgever kan de inhoud van een aangetekende brief toch betwisten ? (andere inhoud ,... )
Bij een aangetekende brief heb je toch geen bewijs dat je een bepaalde tekstuele inhoud aanbood aan je werkgever ?
Ook indien je geen enveloppe gebruikt (dichtgevouwen brief) is er toch ook geen bewijs van wat er in de brief stond ? (aangezien ik zelf geen (af)getekend brief exemplaar heb)
alvast bedankt