gecummuleerde uitkering

Johan 1001
Topic Starter

gecummuleerde uitkering

#1 , 05 apr 2013 07:59

Ik kreeg mijn ontslag tijdens een periode van invaliditeit.
De ontslagvergoeding die daarbij hoorde werd gebruikt om medische rekeningen te betalen.
Nu kreeg ik te horen dat deze ontslagvergoeding en een uitkering niet samen kunnen volgens art 103 °1 van de gecoördineerde wet van 14 juli 1994. Gevolg dat ik mijn uitkering die gedekt werd voor die periode moet terug betalen.
Nu las ik in die zelfde wet:

"Art. 104. (104) De Koning bepaalt onder welke voorwaarden en in welke mate de uitkeringen worden toegekend :
1° wanneer zij in de loop van de arbeidsongeschiktheid samen gaan genoten worden met een beroepsinkomen;"

Betekent dit dat ik de Koning kan vragen om de periode van uitkering en ontslagvergoeding naar omstandigheden toch te mogen laten samenvallen? Of interpreteer ik dit verkeerd?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2013 23:57

Neen, dat wil zeggen dat er Koninklijke Besluiten zijn die mogelijk verder dit soort zaken regelt.
Of die er zijn weet ik niet.
Rangorde is Parlement stemt een wet ...de uitvoeringsbesluiten (praktische uitwerking) zijn vervat in een KB.. de details in een Ministerieel besluit ( vb de kleur van de wagens) en dan heeft men nog de omzendbrieven die opleggen hoe de administratie de zaak moet behandelen.

Johan 1001
Topic Starter

#3 , 07 apr 2013 18:48

Dag Franciscus.
Ik dank je voor je reactie.

Ik probeer er wijs uit te geraken maar ik ben helemaal niet thuis in recht.

Art 103 § 3 zegt: In afwijking van het in § 1 bepaalde kan de Koning, onder de voorwaarden die Hij vaststelt, toelaten dat de werknemer uitkeringen wegens arbeidsongeschiktheid geniet, wanneer hij recht heeft op één van de in § 1 opgesomde voordelen of in afwachting dat hij één van die voordelen ontvangt.
Voor de terugvordering van de uitkeringen die de verzekeringsinstelling in toepassing van onderhavige bepaling heeft betaald, treedt zij in de plaats van de rechthebbende.

Is dit dan wel dat wat ik bedoel?

Reclame

Terug naar “Andere”