ontslag

haas
Topic Starter

ontslag

#1 , 02 mei 2013 21:32

vandaag c4 aangetekend ontvangen Voldoet niet meer aan de eisen van de instelling.
Vanaf 1/05/2013 ontheven van uw arbeidsplichten.
6 maand loon opzeggingsvergoeding.Ben in dienst van 1/01/2002 en in 1/07/2010 50% loopnaanonderbreking arbeider.
Wat moet ik nu doen en is dit reglementair.

Heb nooit iets vernomen op voorhand.Zou dit kunnen te maken hebben met de aankomende gelijkstelling bediende/arbeider

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 03 mei 2013 07:57

- wat je moet doen:
-- best je reeds inschrijven bij de VDAB en actief zoeken naar ander werk
-- de eerste 6 maand zal je wel geen werkloosheidsuitkeringen kunnen krijgen, pas daarna wel.

- is dit reglementair:
-- indien men je ontslaat omwille van redenen die niets te maken hebben met de loopbaanonderbreking: nee.

met gelijkstelling bediende/arbeider lijkt me dit weinig te maken hebben: je had anders MOGELIJKS recht op 9 maand, wat "slechts" 3 maand meer is. Maar: het zou me verbazen mocht je bij ontslag na 8/7/2013 effectief 9 maand gekregen hebben, 6 maand is al veel.

haas
Topic Starter

#3 , 03 mei 2013 20:54

Allesinds dank .Maar heb n og paar vraagjes.
-Kan dus best brief met opzeggingsvergoeding tekenen?(6 maand maandloon)
-verlof,verlofgeld en eindjaarspremie veronderstel ik dat het automatisch gebeurt.
-Outplacement kan ik dit vragen of eisen?Binnen welke termijn.
-Het belangrijkste mag is de ware reden voor ontslag vragen en of ook eisen.
-Mag ik als 61 jarige werk weigeren voor te zwaar of belastend(ben al bij vdab ingeschreven)
allesinds dank bij voorbaat

Reclame

JPV

#4 , 03 mei 2013 23:30

brief met opzeggingsvergoeding moet je niet tekenen.
verlof etc krijg je idd automatisch
outplacement MOET je eisen indien je werkloosheidsuitkerignen wil (en je recht hebt op outplacement)
ware reden mag je idd eisen
je mag als 61 én als 18-jarige werk weigeren indien fysiek te zwaar of belastend voor je lichaam. Maar dan moet je het met een medisch attest kunnen staven. Puur op basis van leeftijd kan je geen werk weigeren (zou een vorm van discriminatie zijn mocht men dit toelaten).

FreelancerIT

#5 , 04 mei 2013 09:19

Werk weigeren mag je toch altijd? Als je het kan staven tenminste

JPV

#6 , 04 mei 2013 11:02

ik zeg niets anders

haas
Topic Starter

#7 , 23 mei 2013 21:31

Heb vandaag afrekening gekregen.Ik werkte sinds 2010 50% en 50% loopbaanonderbreking met toelage van rva. De rva heeft deze gestopt per 1/05.Maar blijkbaar heeft werkgever mijn uitbetaling berekend op loon full time.MOET DAT ZO OF MAG IK TERUGGAVE VERWACHTEN?

Terug naar “Andere”