Mijn baas kwam er vorig jaar in september mee af dat hij er iemand deeltijds bij wou nemen omdat we sterk gegroeid waren en ook omdat hij dan altijd iemand op kantoor zou hebben in geval van ziekte, vakantie, ed. Hij had wel enkele mensen in zijn vriendenkring die hij zou vragen maar ging toch een advertentie plaatsen om eens te zien wie er op af kwam. In november meld hij dat ik vanaf januari normaal gezien een nieuwe collega zou krijgen.
In januari kwam die er dus maar voltijds en een vriendin van hem. Allemaal goed, is zijn volste recht natuurlijk maar er veranderde al snel iets aan de inhoud van mijn job. Al het werk dat ik deed werd doorgegeven aan mijn collega, ik moest haar alles uitleggen (wat normaal is) Omdat er soms wat verwarring ontstond omdat ze dezelfde opdrachten aan twee personen doorstuurden had ik aan mijn baas op een dag gevraagd wat nu de bedoeling was. Kreeg als antwoord dat mijn collega twee maanden alles moest meedoen en dat we dan aan tafel gingen zitten om te bespreken wie wat zou gaan doen.Nu zijn we al bijna 5 maanden verder en mag ik niets meer doen van mijn job, er wordt niet tegen me gesproken, enkel het hoogstnodige, en het weinige dat ik dan nog moest doen moet ik nu ook aan haar uitleggen. Ik zie het alsof ze me willen wegpesten want dan moeten ze me niet uitbetalen.
Ik had op internet enkele forums bekeken (deze waren al wel van enkele jaren geleden) maar kan nergens een antwoord vinden of er hier iets tegen te doen is.
Ander werk zoeken is een optie natuurlijk maar in deze tijd niet zo simpel

Kan er mij iemand helpen met wat raad of een mogelijkheid om er iets tegen te doen?
Thx