Heb het even gehad met mijn werkgever.
Ben vorige week thuis geweest wegens ziekte, dinsdag doktersbriefje binnen en woensdag de controlearts aan de deur.
Aangezien mijn ziekte te maken had met duizeligheid was mijn moeder me thuis komen halen zodat ik niets aan de hand zou hebben en dus vond mijn man 's avonds dat briefje in de bus. Resultaat donderdag mijn moeder maar weer lastigvallen met de vraag of ze buiten het feit dat ze mijn dochter al een week op verlof had wegens mijn ziekte ook nog eens met mij een 30 km naar de dokter kon rijden. 5 minuten en de diagnose was gesteld het was gerechtvaardigd dat ik thuis was. Ook al waren mijn klachten niet over maandag, toch maar terug gaan werken, toen ik vertelde dat ik naar de controlearts had moeten gaan kreeg ik van mijn collega eerst een lach omdat ze dachten dat ik ze voor de gek aan het houden was en toen ze doorhadden dat ik het meende een 'serieus, of wat' ja dus. Omdat ik maandagavond terug op controle moest bij mijn huisarts en hij me dus vroeg of het beter was en ik daar dus negatief op moest antwoorden schreef hij me deze week ook nog voor, hij vond het geen goed idee om in de auto te kruipen en te gaan werken (want als je neervalt tijdens je werk ben je verder van huis - zijn woorden) en dus terug in de routine van mijn moeder die me 's morgens komt halen en 's avonds terug thuis brengt als de buurvrouw er is tot mijn man thuiskomt.
Nu vond ik vandaag een briefje in de bus met de vermelding dat ik tussen 17. en 17.30 bij de controle arts moest zijn, mijn broer was speciaal deze middag nog naar mijn huis gereden om te kijken of er iets in de bus zat maar de dokter was blijkbaar om 14.30 aan de deur geweest. Ik bel die dokter dus op met de vermelding dat ik niet achter het stuur kruip om weer 30 km de andere kant (het was een andere controlearts) uit te rijden want dat ik van mijn huisarts eigenlijk niet mag rijden.
Zijn antwoord dan moet uw man maar rijden ik ben hier tot 19.00 uur, het probleem was dat ik om half zes thuis was en van dan tot mijn man thuiskomt de buurvrouw een oogje in het zeil komt houden, dus bel ik mijn man maar die is pas om half acht thuis. Is het eigenlijk wel wettig dat ik als enige van de bediendes een controlearts op bezoek krijg, ben ik wel verzekerd door het werk ( per slot van rekening is het op hun vraag) als ik in mijn auto zo stappen en naar die controlearts rijd. Wat als er iets gebeurt. Persoonlijk vind ik dit een vorm van pesten zeker als je van je collega's hoort dat het nog NOOIT voorgekomen is dat een bediende een controlearts op bezoek krijgt, kan ik hierover ergens een klacht neerleggen of zo.