seniorvakantie

key
Topic Starter

seniorvakantie

#1 , 30 jul 2013 20:40

Hallo,
Ik heb geen gewone betaalde vakantiedagen meer. Normaal zou ik nog dagen seniorvakantie kunnen opnemen maar heb ik werk als uitzendkracht, heb ik dan ook recht op seniorvakantie ?
Ik werk langer dan 4 weken als interim en ben dus automatisch niet meer ingeschreven bij de VDAB als werkloze.
In geval ik recht heb, het interimbureau zal waarschijnlijk geen contract opmaken voor die vakantieperiode. Moet ik mij dan eerst weer inschrijven voor de periode dat ik seniorvakantie neem, gezien die door de RVA wordt betaald?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 31 jul 2013 06:39

ook interimmers hebben recht op seniorenvakantie, maar die kan je natuurlijk enkel nemen als je onder contract ligt (je moet je dan ook niet inschrijven als werkloze daarvoor). indien niet onder contract is eht gewone werkloosheid en moet je je inschrijven.

key
Topic Starter

#3 , 31 jul 2013 20:41

ik werk met weekcontracten, dus ook voor de weken/dagen seniorverlof moet ik een contact krijgen van het uitzendkantoor ?

Reclame

JPV

#4 , 31 jul 2013 20:47

niemand kan verplicht worden om contracten te geven aan u. Als je een contract hebt, dan kan je seniorenverlof krijgen.

key
Topic Starter

#5 , 31 jul 2013 21:17

nee, natuurlijk niet. Ik bedoel tijdens de periode dat ik in een bedrijf tewerkgesteld ben als interim staat het bedrijf toe dat ik dagen vrij neem, dit is dan seniorvakantie. Stel dat ik een week seniorvakantie neem dan krijg ik voor die week wel een contract ook al werk ik niet?

Terug naar “Andere”