Overname

CarmenH
Topic Starter

Overname

#1 , 25 aug 2013 17:30

Goedemiddag,

Ik ben sinds begin 2012 tewerkgesteld bij een verzekeringsmakelaar. Vorige week heb ik vernomen dat vanaf 1 januari 2014 onze volledige portefeuille wordt overgenomen en dat het de bedoeling is dat mijn collega's en ik mee overgaan. De nieuwe werkgever is de contracten reeds aan het bespreken met mijn collega's, maar aangezien ik momenteel in ziekenkas ben, wordt dit bij mij uitgesteld. De nieuwe werkgever wil uiteraard mijn situatie afwachten. M'n heeft mij wel reeds meegedeeld dat mijn functie volledig zal veranderen wanneer de nieuwe werkgever mij toch een aanbieding zou doen.

Ik ben in dit bedrijf gestart als administratief bediende waarbij mijn voornaamste taken onthaal, telefoon, klassement, etc. waren. Ondertussen heb ik mij opgewerkt tot dossierbeheerder en beheer ik een heel deel particuliere klanten. Bij de nieuwe werkgever zouden vooral het onthaal etc. mijn taken worden.

1. Wat gebeurt er als de nieuwe werkgever beslist om mij geen aanbieding te doen omwille van mijn ziekte? Moet mijn huidige werkgever mij ontslagen?
2. Wat als hij mij wel een aanbieding doet, maar dat ik die nieuwe functie eigenlijk niet zie zitten?

Alvast bedankt!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 aug 2013 20:47

1. ja
2. dan moet hij je ook ontslaan indien de functie sterk afwijkt van wat beschreven staat in je arbeidsovereenkomst. Anders zal jij ontslag moeten nemen.

Reclame

Terug naar “Andere”