Loopbaanberekening swt

demonen
Topic Starter

Loopbaanberekening swt

#1 , 22 sep 2013 10:22

Ik moet mijn beroepsloopbaan bewijzen om met (verplicht) swt te gaan.
Mijn dossier is reeds overgemaakt aan de rva maar dat kan nog vele weken duren vooraleer ik antwoord krijg.
Bij mijn uitbetalingsinstelling krijg ik geen eensluitende antwoorden op volgende vraag :
Ik heb vele jaren gelijktijdig voor 2 (en soms 3 want ook een tijd weekendjob gehad) werkgevers gewerkt, telkens in loondienst als arbeider.
Mijn hoofdberoep was met contract van onbepaalde duur en mijn bijberoep via uitzendbureau (soms full-time, soms halftijds).
Mijn vraag : tellen al die (rsz?)dagen van mijn tweede job mee voor de berekening van mijn loopbaan in het kader van swt (het vroegere brugpensioen)? Of kan je per jaar maar max 1 jaar opbouwen (ik heb enkele jaren met meer dan 600 rsz dagen)?
Telt mijn legerdienst ook mee?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 22 sep 2013 11:09

je kan nooit meer dan 312 RSZ-dagen hebben. Hou er rekening mee dat het document die je van de RVP gekregen heeft niet altijd volle RSZ-dagen geeft, maar soms ook halve dagen (of minder) als "1 dag" telt. Het kan dus zijn dat je 500 RSZ-dagen hebt op 1 jaar, maar bijlange niet voltijds gewerkt hebt en dus voor berekening brugpensioen niet als een vol jaar telt.

Legerdienst telt mee indien je binnen enkele maanden na je legerdienst in het werk zat.

demonen
Topic Starter

#3 , 22 sep 2013 11:17

je kan nooit meer dan 312 RSZ-dagen hebben. Hou er rekening mee dat het document die je van de RVP gekregen heeft niet altijd volle RSZ-dagen geeft, maar soms ook halve dagen (of minder) als "1 dag" telt. Het kan dus zijn dat je 500 RSZ-dagen hebt op 1 jaar, maar bijlange niet voltijds gewerkt hebt en dus voor berekening brugpensioen niet als een vol jaar telt.

Legerdienst telt mee indien je binnen enkele maanden na je legerdienst in het werk zat.
Dus ik heb met mijn bijberoep (gedurende 15 jaar) geen loopbaan opgebouwd aangezien ik in mijn hoofdberoep (full-time) steeds 312 rsz-dagen/jaar heb opgebouwd? Die jaren zijn dus waardeloos voor zowel beroepsloopbaan als pensioenopbouw (vanaf mijn 65ste)?

Reclame

JPV

#4 , 22 sep 2013 16:01

waardeloos voor berekening brugpensioen, niet waardeloos voor pensioenopbouw, daar telt het wél mee (gezien er daar ook het loon meeberekend wordt voor pensioen).

demonen
Topic Starter

#5 , 02 feb 2014 10:22

Voor de berekening vh pensioen telt een jaar inderdaad 312 rsz-dagen (6 dagen-week).
Voor uw beroepsloopbaan telt ELKE rsz-dag (312 dagen/jaar NIET van toepassing) alsook legerdienst (in bep. gevallen).

Terug naar “Andere”