Vakantieregeling na langdurige werkloosheid

denn1svc
Topic Starter

Vakantieregeling na langdurige werkloosheid

#1 , 06 dec 2013 10:59

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar op hogeschool (afstuderen in 2014), met behoud van werkloosheidsuitkeringen en een vrijstelling van beschikbaarheid gedurende mijn studies. Als ik afstudeer ben ik er 26. Ik heb dus geen recht meer op jeugdvakantie.

Stel volgende situatie:

Ik word aangenomen bij een bedrijf en kan beginnen te werken in september '14, maar heb een vakantie geboekt van 2 weken in november. Is dit dan onbetaald verlof? Laten we veronderstellen dat werkgever bij aanwerving hiervan op de hoogte gesteld werd en in akkoord ging.

Bijkomende vraag: heb ik in 2014 alsnog een basis aantal verlofdagen? En hoe zit het voor 2015?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 dec 2013 11:43

het is in principe onbetaald verlof, tenzij je beroep wil doen op het principe van aanvullende europese vakantie (waarbij je een voorschot krijgt op je later dubbel vakantiegeld), maar daarvoor moet je eerst (ongeveer) 3 maand gewerkt hebben.

Voor 2014 hgebt u geen recht op betaald verlof, voor 2015 zal je 4/12*24 = 8 dagne in het zesdagenstelsel krijgen. iets minder in het vijfdagenstelsel.

Reclame

Terug naar “Andere”