Scholingsbeding

Nena76
Topic Starter

Scholingsbeding

#1 , 29 jan 2014 11:01

Een heel specifieke vraag.
Betreffende een scholingsbeding MET attest -> scholingsbeding gaat pas in op het moment dat het attest behaald wordt.

De werkgever wenst echter een clausule in het scholingsbeding in te voegen dat de werknemer alle gemaakte kosten van de opleiding dient terug te betalen indien hij voor het einde van de opleiding (dus voor het behalen van het attest) het bedrijf verlaat.

Dit is volledig in strijd met de wetgeving rond scholingsbeding, maar mijn werkgever laat weten dat naast het beding het altijd mogelijk is is om onderlinge afspraken tussen werknemer/werkgever in het scholingsbeding op te nemen.
Klopt dit?

Indien ik dit scholingsbeding met deze clausule zou ondertekenen, vraag ik mij dus ook af in hoeverre dit scholingsbeding wettelijk is en indien er ooit een conflict zou komen (wat ik natuurlijk niet hoop) het scholingsbeding nietig verklaard kan worden?

Verder wil men indien het zich voordoet de kosten van mijn loon afhouden. Volgens mij kan dit niet, maar ook hier beweert mijn werkgever dat er naast het arbeidsrecht zelf nog altijd onderlinge afspraken kunnen gemaakt worden. Ik vind dit eigenlijk heel bizar.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding