Dagstelling conform art. 750

iceman1975
Topic Starter

Dagstelling conform art. 750

#1 , 17 feb 2014 16:26

Heb van de griffie een brief ontvangen met volgende melding:

Indien u dagstelling conform artikel 750 Ger.w. Van de zaak wenst volstaat het mij deze brief, ondertekend "voor akkoord" terug te zenden.

Wat wil dit concreet zeggen? Wat indien ik onderteken en verstuur, wat indien ik niet teken?

Alvast bedankt voor de info.

Ps. Het betreft een zaak tegen de mutualiteit waarna de gerechtsdokter het definitief verslag heeft neergelegd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 feb 2014 17:22

heeft u een advocaat ?

Art. 750. Onverminderd de toepassing van artikel 747, wordt de rechtsdag bepaald op gezamenlijk verzoek van de partijen.
Het verzoek wordt gericht aan de voorzitter van de kamer waaraan de zaak werd toegewezen en ter griffie neergelegd, gelijktijdig met of na de neerlegging van de conclusies van de partijen.
De griffier brengt, bij gewone brief, de rechtsdag ter kennis van de partijen en hun advocaten.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

iceman1975
Topic Starter

#3 , 17 feb 2014 19:58

Nee heb geen advocaat.

Dus als ik het goed heb, als ik de brief van de rechtbank voor akkoord onderteken dan moet ik samen met de advocaat van de tegenpartij een datum van uitspraak vastleggen en doorsturen? Als ik niets doe stelt de rechtbank een datum voor?

Of heb ik het mis?

Wat stellen jullie voor dat ik doe?

Reclame

Terug naar “Andere”