Bijverdienste tijdens ziekteverlof

Lisa1
Topic Starter

Bijverdienste tijdens ziekteverlof

#1 , 13 mar 2014 12:39

Hallo,

Ik ben vastbenoemd als leerkracht en de dokter heeft mij momenteel ziekteverlof voorgeschreven, omdat ik op het randje van een burn-out zit door ernstige familiale gebeurtenissen. Ik ben ook nog zelfstandig in bijberoep en die job houdt in dat ik met dieren werk.
Omdat de dokter vindt dat ik moet buiten komen en rustig aan iets moet doen, vond hij het een goed idee om mijn bijverdienste verder te zetten. Dieren werken ontspannend, zegt hij.
Maar ik ben er niet helemaal zeker van of dit wel mag. Ik heb even naar Acerta gebeld: daar zeggen ze dat het geen probleem is. Het werkstation van onze scholengroep zei ook dat zij mij uitbetalen zo lang ik ziektedagen heb en dat ze zich van de rest niets aantrekken. Ik krijg dus geen uitkering van het ziekenfonds; ik word als vastbenoemde gewoon doorbetaald.

Mag ik nu eigenlijk af en toe mijn bijberoep uitoefenen of loop ik dan het risico om loonverlies te lijden? Moet ik eventueel van de behandelende arts een document hebben waarin staat dat mijn bijberoep op dit ogenblik juist goed is? Of moet ik dit met mensura opnemen?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 mar 2014 14:45

er is effectief geen beletsel om een bijberoep uit te oefenen als zelfstandige indien u vastbenoemd bent.

Reclame

Terug naar “Andere”