Kan ik het werk stopzetten zonder ondertekening contract?

S1982
Topic Starter

Kan ik het werk stopzetten zonder ondertekening contract?

#1 , 11 okt 2014 15:25

Hallo,

Ik werk als beginnende leerkracht met een duobaan (twee leerkrachten in 1 klas).
Het werken met 2 leerkrachten is echter niet wat ik ervan had verwacht.
Ik kan ook een betere job dichter bij huis krijgen.
Er is geen contract getekend enkele gegevens (ID-kaart) ingegeven in computer van de school.
Ik vervang een zieke leerkracht en ze weten niet wanneer deze terugkomt.
Kan ik direct stoppen met werken aangezien ik geen contract heb getekend?
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2014 18:39

Hallo,

Ik werk als beginnende leerkracht met een duobaan (twee leerkrachten in 1 klas).
Het werken met 2 leerkrachten is echter niet wat ik ervan had verwacht.
Ik kan ook een betere job dichter bij huis krijgen.
Er is geen contract getekend enkele gegevens (ID-kaart) ingegeven in computer van de school.
Ik vervang een zieke leerkracht en ze weten niet wanneer deze terugkomt.
Kan ik direct stoppen met werken aangezien ik geen contract heb getekend?
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt
gelet op art 9 wet 3/7/1978 heeft u een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur
als u zomaar stopt zal u een verbrekingsvergoeding moeten betalen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

eylis

#3 , 11 okt 2014 19:37

Nee, de reden: het gaat om het onderwijs!
-Als je TAD bent (tijdelijke aanstelling) mag je in principe na een week wag.