Goeiemiddag
Ik werk in de hotelsector en werk nu al zo'n 12 jaar in hetzelfde hotel.
In het begin werkte ik als nachtportier en later ben ik receptiemedewerker geworden.
Dit allemaal met een arbeiderscontract, de baas wilt geen bediendencontracten geven.
Tijdens mijn loopbaan ben ik voor 66% arbeidsongeschikt verklaard en werk ik sindsdien via progressief werken nog 2 dagen (15 uur) per week.
Vorig jaar is er tijdens een controle plots het idee gekomen dat ik de manager ben.
Ik was toen niet aanwezig en bij extra onaangekondigde controles was ik er ook niet.
Uiteraard is dit niet het geval, maar soms kunnen mijn collega's dit wel denken.
Behalve ik, werkt er nog een man fulltime aan de receptie, die werkt de dagen dat ik er niet ben.
Van hem denken ze trouwens ook soms dat hij de manager is. Dit is omdat wij zoals dit in kleine hotels gebeurt, de dagelijkse taken in goede banen leiden.
Hiermee bedoel ik dat wij de uurroosters maken, de taken aan de kamermeisjes meedelen, iemand meedelen dat ze ontslaan worden, ...
Dit is ook zo aan de inspectie meegedeeld.
Het geheel wordt serieus bemoeilijkt omdat de baas/eigenaar tegen de inspectie heel geheimzinnig doet en zijn rol binnen het bedrijf kleiner maakt dan het is.
De aandelen zijn nu nog altijd aan toonder en hij wilt niet kenbaar maken dat hij de enige eigenaar en dus ook baas is.
Hij is hier elke dag, heeft camera's gehangen en regelt alles van financiën.
Ik snap echt niet waarom ze dit denken, in de 12 jaar dat ik hier ben, heb ik 4 zaakvoerders zien passeren die officieel aangesteld waren, gepubliceerd in het staatsblad, dus moest ik de manager zijn, zou ik dit toch niet pikken?
Momenteel is er wel geen zaakvoerder, behalve de baas die als "onbezoldigd" bestuurder werkt en gepensioneerd is.
Nu gaan ze blijkbaar bij ex-werknemers langs om te vragen wat mijn functie is.
Wat kan er gebeuren als zij zeggen dat ik de manager ben?