Ik werk in een redelijk groot kantoorgebouw waar buiten de airco geen enkele andere vorm van verluchting is.
Al jaren wordt er hier dagelijks opgemerkt dat we in een ongezonde situatie werken, doordat er geen frisse lucht binnenkan, doordat het aantal printers hier te hoog is, etcetera.
Nu de afgelopen weken stijgt het ziekteverzuim weer fenomenaal, aandoeningen aan de luchtwegen, verkoudheidachtige symptomen, hoofdpijn.
Een kennis van mij zei dat we eens een microbiologisch luchtonderzoek moeten laten uitvoeren.
Enkele collega's zien dit wel zitten, temeer daar omdat de collega's die hier al 20+ jaren zitten te kampen hebben met chronische luchtwegaandoeningen, en wij eerlijk gezegd niet dezelfde richting willen uitgaan.
Wie moet ik hiervoor aanspreken? De verantwoordelijke van het comité voor preventie en bescherming op het werk, tevens onze directeur?
Hoe zit dat in andere grote kantoorgebouwen, want ik neem aan dat er niet overal de mogelijkheid bestaat om het raam even open te zetten …
We hebben een aircosysteem, dus ik neem aan dat dat frisse lucht naar binnen brengt, wordt ook jaarlijks onderhouden, maar moet dat niet ontsmet worden en dergelijke?
Ik weet het, het is geen makkie ...
Graag uw advies ...