invaliditeit en terug willen werken

Kichisan
Topic Starter

invaliditeit en terug willen werken

#1 , 31 aug 2015 01:26

Ik ben 66%invalid verklaard maar ik wil proberen werken bv paar uurtjes in week, maar ben bang of ik mijn werk niet ga kunnen uitvoeren na paar uurtjes te werken. Door wie word ik uitbetaald? Als ik niet meer ga kunnen werken wie betaald er mij dan uit? Gr

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 31 aug 2015 07:47

Je moet vooraf toestemming vragen aan de mutualiteit (adviserend geneesheer). Als die de activiteit toelaat, zal je bij "falen" zonder probleem terug uitkeringen kunnen krijgen.

Kichisan
Topic Starter

#3 , 31 aug 2015 08:07

Bedankt voor het antwoorden, nog een vraagje als ik bv 12 uurtjes per week werk wie betaal er mij die 12 uren uit? En krijg ik nog een stuk van invaliditeit? Ik heb kortingen op mijn doktersbezoek enzo en medicatie blijf dat het zelfde ? Gr

Reclame

JPV

#4 , 31 aug 2015 08:56

werkgever betaalt de uren die je werkt, invaliditeit zal bijpassen zodat het werken netto iets opbrengt . Fictief voorbeeld: als je vroeger 1200 euro invaliditeit kreeg en je zou 600 euro/maand verdienen door te werken, zal je nog 800 euro bijkrijgen van de mutualiteit.

Kichisan
Topic Starter

#5 , 15 okt 2015 21:54

Hallo .. Zoals ik al gezegd heb ben ik op invaliditeit en ben op zoek naar een job. Bij wie kan ik terecht om mij te helpen die me kan helpen voor een werk te zoeken, heb ook geen diploma :-( ik ben van oost Vlaanderen groetjes

lucas123

#6 , 16 okt 2015 08:52

Je kan hiervoor terecht bij de VDAB. Die kan je dan doorsturen naar de GTB (of iets gelijkaardig). GTB is een dienst van de VDAB voor personen met medische/psychische problemen. Die zullen je dan testen om te zien wat voor werk je nog aankan. Mogelijk kan je dan eerst starten via een stage... GTB heeft ook zijn eigen kanalen om mensen met problemen te plaatsen...

Terug naar “Andere”