officieel bijklussen

absint1609
Topic Starter

officieel bijklussen

#1 , 10 dec 2007 15:55

Ik ben van vorig jaar januari weduwe geworden met nog kinderen van 11 en 13 jaar. Ik trek een weduwepensioen. Nu ben ik officieel aan het bijwerken, ik mag dat van de wet, maar nu blijkt dat de helft van het bedrag dat ik verdien, terug gaat naar de belastingen???? Klopt dat? Er gaat van het loon alleen RSZ af en geen bedrijfsvoorheffing, het is niet veel dat ik bijverdien, een 465,euro netto per maand. Wat zou ik het beste doen, blijven werken of stoppen??? Ze hebben blijkbaar liever hier in België dat de mensen niet werken, of in het zwart gaan werken, dan schiet er nog iets over.

Wie kan mij helpen aub?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah

#2 , 06 apr 2008 15:19

Halloo,

ik zit in een gelijklopende situatie.
Als weduwe met een kind kom ik niet rond met wat ik ontvang als 'overlevingspensioen' daarom ga ik ook nog werken, deeltijds want als ik een bepaalde limiet ga overschrijden dan verlies ik een deel (of helemaal) van mijn pensioen.
Wanneer je in zulke gevallen bijverdient, gaat inderdaad een 60% van je inkomen terug naar vadertje staat.
Vorig jaar heb ik zo van mijn halftijdse inkomen en mijn 'weduwengeld' 5000euro belastingen betaald.
En, er is niets aan te verhelpen...
"Ze hebben blijkbaar liever hier in België dat de mensen niet werken, of in het zwart gaan werken, dan schiet er nog iets over."
Blijkbaar denkt de staat hierover inderdaad niet na..
Waarom werken weduwen en weduwenaars niet (meer) denk je?

Maak voor jezelf de rekening of je aan het eind van het jaar iets zal overhouden van je loon,
en kijk dan wat je effectief per uur had...
Je zal snel een beslissing kunnen nemen denk ik.

djanodive

#3 , 13 apr 2008 20:17

Mag je geen beperkt bedrag verdienen zonder belasting op te betalen? Eens navragen bij de belastingen.

Reclame

Terug naar “Andere”