Ik heb informatie gevraagd (aan de personeelsdienst), want ik ging ook uit van een administratieve fout, maar zij hebben me ingelicht dat ik inderdaad nu 1 jaar anciënniteit zou hebben ondanks mijn nieuwe overeenkomst, maar mijn directe chef expliciet heeft gevraagd mijn anciënniteit terug op 0 te zetten. Verder heb ik van de personeelsdienst geen uitleg gekregen. Dus ik zou graag goed voorbereid zijn wanneer ik er een gesprek over ga voeren.Wat is er mis met eens info te vragen aan de werkgever zelf? Is mogelijks een administratieve vergissing.
Semi-overheid, maar we vallen volledig onder de arbeidswetgeving toepasselijk voor private ondernemingen.Is dat een privaatbedrijf of semi overheid?
Strikt gezien voer je een nieuwe functie uit.
Bedankt voor de info! Ik zoek even verder dan.Wel als ze de anciënniteit in die functie rekenen.
Maar normaal rekent men bij overheid en semi overheid ook de dienstjaren mee.
Je zal de rechtspositieregeling moeten nazien van uw bedrijf.
Ook kan normaal gezien een directe chef geen beslissing nemen over de anciënniteit. Dit is de bevoegdheid van de RVB. Weliswaar op voordracht van de directie.
waar haal je dat vandaan?Dit is de bevoegdheid van de RVB. Weliswaar op voordracht van de directie.
→ Dit is de bevoegdheid van de RVB. Weliswaar op voordracht van de directie.Om te beginnen is een werkgever in de privésector niet verplicht ancienniteit te gebruiken om het loon te bepalen wanneer een werknemer betaald wordt boven de barema's in zijn sector.
Dan is ancienniteit een gunst van het bedrijf. Maar men is wel verplicht om de ancienniteit voor alle werknemers in een bedrijf gelijk toe te passen wanneer ancienniteit wordt toegekend in het loon, net zoals de loonberekening.
Bij de overheid en overheidsbedrijven is dit geregeld via sectoriële akkoorden tussen de vakbonden en bedrijf/ overheid.
De regel bij de overheid is: het aantal dienstjaren bij de overheid. Sinds een aantal jaar is daar ook het aantal jaren relevante en bewezen beroepservaring bijgekomen.
Bij semi overheidsbedrijven is men ook autonoom om te bepalen wat opgenomen wordt voor het bepalen van de ancienniteit en wat niet.
Dit wordt onderhandeld met de vakbonden, en wordt via een sectorieel akkoord opgenomen in de rechtspositieregeling van het personeel.
In de meeste gevallen worden dezelfde regels gehanteerd als bij de overheid zelf, maar men kan effectief wel afwijken. Daarom dat TS de rechtspositieregeling van zijn overheidsbedrijf moet inkijken waar hij tewerkgesteld is.
Dat is gewoon vennootschapsrecht? Aanwerving en ontslag van personeel moet door de rechtspersoon worden bekrachtigd, net als de loonvoorwaarden en rechtspositieregeling van het personeel.
→ Dit is de bevoegdheid van de RVB. Weliswaar op voordracht van de directie.
kan je dit eens staven hetzij met een wettelijke basis hetzij met rechtspraak, zodat we weten waar je dat vandaan haalt.
hoe kan er sprake zijn van een aanwerving als die daar al werkt?Dat is gewoon vennootschapsrecht? Aanwerving en ontslag van personeel
→ Dit is de bevoegdheid van de RVB. Weliswaar op voordracht van de directie.
kan je dit eens staven hetzij met een wettelijke basis hetzij met rechtspraak, zodat we weten waar je dat vandaan haalt.