Hallo,
even een vraagje.
Ik heb vorig jaar 9 maanden vast werk gehad en dan nog eens3 maanden via interim gewerkt. Momenteel heb ik een andere job gevonden (ook via interim), maar ik zou volgens heen geen recht meer hebben op de betaalde vakantiedagen die ik vorig jaar heb opgebouwd?
Nu vind ik dit natuurlijk heel raar, waarom zou ik anders mijn vakantiedagen opbouwen? En als je dan zoals mij, veel interimcontracten werkt, dan zou je nooit recht hebben op betaald verlof?
Kan iemand mij uitleggen hoe dit juist ineen zit? Ik heb me al laten vertellen dat ik bij mijn vorige werkgevers mijn vakantieattesten moet opvragen en deze doorgeven aan mijn nieuwe interimbureau, zodat zij het aantal vakantiedagen kunnen uitrekenen?
Ook heb ik gehoord dat mijn huidige interimbureau verantwoordelijk is voor mijn syndicale bon? (ik ben namelijk al langer als 1 jaar gesyndiceerd, maar ik hoor nu pas dat je jaarlijks een syndicale bon zou krijgen?)
Maar het belangrijkste op dit moment is voor mij de betaalde vakantiedagen. Dus als iemand me hier al mee kan vooruit helpen?
Mvg
Darlien