concurrentiebeding handelsvertegenwoordiger

regalnia
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

concurrentiebeding handelsvertegenwoordiger

#1 , 28 okt 2016 17:44

Beste,

ik ben momenteel vergevorderd in een sollicitatie bij een concurrend bedrijf als handelsvertegenwoordiger. Hiervoor heb ik een niet concurrentiebeding ondertekend, wat mij in principe belet om 12 maanden lang naar een directe concurrent te gaan tenzij bij het betalen van een vergoeding. Tot hier snap ik het. Hier staat echter ook in dat dit moet gaan om "gelijkaardige activiteiten binnen het gebied waar de handelsvertegenwoordiger zijn activiteit uitoefent", en daar zit mijn probleem.

Ik ben actief als vertegenwoordiger TV bij Media Markt voor bedrijf A, bedrijf B wil mij in dienst nemen als vertegenwoordiger voor tablets/gsm's (ook weer naar Media Markt), maar heeft ook een grote TV-afdeling (waar ik voor alle duidelijkheid volledig los van zou staan). Mag ik er op deze grond van uitgaan dat het geen gelijkaardige activiteit is (gelet op het productportfolio), of is dit wishful thinking van mijnentwege?

Het is een overstap die sowieso gevoelig zou liggen dus ik zou graag alles voorbereid hebben als/wanneer ik hiermee naar mijn bedrijf stap.

alvast bedankt!

mvg

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding