Nieuwe werkgever pc 302

Gebruiker27
Topic Starter

Nieuwe werkgever pc 302

#1 , 03 nov 2016 00:50

Beste, ik werk sinds enkele maanden bij een nieuwe werkgever als bediende in pc 302. Ik heb een aantal vragen maar vind nergens antwoorden. Zijn nogal uiteenlopende vragen. Alvast bedankt.

1) Volgende maand heb ik eindelijk recht op maaltijdscheques (was pas na 4 maanden tewerkstelling). Staat contractueel vast. Maar maak me nu wat zorgen. Twee collega's hadden normaal al van september recht op maaltijdscheques maar hebben nog steeds geen elektronische kaart ontvangen. Ze vragen geregeld aan onze baas hoe het zit. Maar zij heeft telkens een ander excuus. Mijn collega's zijn wel arbeider. Ik bediende. Ben bang dat mij dtraks hetzelfde overkomt. Wat moet ik doen als zo zou zijn?

2) ben nog niet meteen zwanger, maar wil toch graag weten of je als bediende in pc 302 recht hebt op borstvoedingsverlof. Zo ja, hoe lang?

3) aangezien ik in de horeca werk, moet ik soms op feestdagen werken. M'n baas betaalt mij "dubbel" en zegt dat ik geen recht heb op inhaalrust. Ik lees online net dat je wél recht hebt hierop en je enkel als werknemer zelf mag zeggen dat je geen inhaal wil. Maar bij mij krijg ik die kans niet. Ik mag gewoon niet want ik krijg dubbel geld dus dat is dan niet meer mogelijk zei m'n baas.

4) in het contract staat dat ik ecocheques krijg, maar er staat niet wanneer. Ik heb dit nog nooit gehad. Krijg ik dit op een vast tijdstip die wettelijk vastligt in de sector? Kiest m'n baas dit? Of is dit pas na een jaar tewerkstelling?