ouderen zorg

schilderke10
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ouderen zorg

#1 , 17 nov 2016 12:07

Beste,

graag zou ik willen weten of het mag dat mijn vrouw en haar collega's opgelegd krijgen van hun werkgever dat familieleden van de ouderen die zei verzorgen moeten verwijderen uit hun face boek vriendenlijst.

Het is toch van de zotte dat een werkgever zich het recht neemt dit te eisen.

Mijn vrouw werkt in de ouderenzorg met dementerende mensen, en ja komt het wel eens voor dat familieleden haar uitnodigen via face book of daar al bevriend mee was voor een oudere wordt opgenomen.
Ook is ze er al op aangesproken dat ze wat te familiair omgaat met ouderen, ze moest wat meer afstand houden.
Mijn vrouw trekt zich de zorg van de ouderen erg aan, en is een graag geziene persoon bij die ouderen en familieleden, zei zet net dat stapje extra wat een oudere nodig heeft.
Dit is een doorn in het oog bij haar collega's en managers.

:shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 nov 2016 20:32

Beste,

graag zou ik willen weten of het mag dat mijn vrouw en haar collega's opgelegd krijgen van hun werkgever dat familieleden van de ouderen die zei verzorgen moeten verwijderen uit hun face boek vriendenlijst.

Het is toch van de zotte dat een werkgever zich het recht neemt dit te eisen.
toch niet. Er zijn bvb wetten die het strafbaar stellen als zorgverlener om van je patiënt een erfenis te ontvangen. Dit facebook verbod kadertbin dezelfde bezorgdheid.

Mijn vrouw werkt in de ouderenzorg met dementerende mensen, en ja komt het wel eens voor dat familieleden haar uitnodigen via face book of daar al bevriend mee was voor een oudere wordt opgenomen.
je schetst hier twee verschillende situaties. Het eerste kan een werkgever perfect verbieden, het tweede natuurlijk niet.
Ook is ze er al op aangesproken dat ze wat te familiair omgaat met ouderen, ze moest wat meer afstand houden.
Mijn vrouw trekt zich de zorg van de ouderen erg aan, en is een graag geziene persoon bij die ouderen en familieleden, zei zet net dat stapje extra wat een oudere nodig heeft.
Dit is een doorn in het oog bij haar collega's en managers.

:shock:
dat stukje extra kan zich beperken tot een uitstekende zorg op het werk.

Reclame

Terug naar “Andere”