Reeds enige tijd wordt ik gepest op het werk door een overste. Eerst was dit roddels verspreiden over me, me negeren en me in diskrediet brengen.
Toen ging dit over naar het opzetten van andere collega's tegen mij.
Wie daar niet op inging werd zelf ook buiten gepest. Dit heeft nu reeds zulke proporties aangenomen dat ongeveer de helft van de mensen in de firma ontslag genomen heeft.
Enkele weken geleden hebben mijn bazen beslist om dit aan te pakken en mocht iedereen zijn mening geven om de sfeer te verbeteren.
Hier ging niemand op in en dit verwaterde. De reden was dat onze financieel directeur en hoofdboekhouder de verantwoordelijke waren voor de pesterijen en roddels en iedereen die maar aanstalten maakte om iets te zeggen begon te intimideren.
Hierop hebben terug enkele mensen hun ontslag genomen.
Ikzelf heb een redelijk dik vel en ben niet echt iemand die zich laat doen, maar vorige week moest ik bij de directie langskomen. Daar vroegen ze wat ik allemaal van plan was en waarom ik bepaalde zaken gedaan had. Ik wist niet echt over wat het ging en toen bleek dat onze financiële directeur en boekhouder mails van me hadden aanpasten en vervalst en aan de hand daarvan me zwaar aangevallen hebben.
Ik heb deze vrijdag aan men bazen de originele mails getoond en ook de verschillen met de vervalste mails.
Hier kreeg ik een dankjewel van men bazen en die steunden me wel en ze hadden wel een vermoeden maar daarna is het stil geworden.
Wat me nu het meest ergert is dat er niets gebeurd met die e-mails die ze vervalsten om me aan te vallen. Dit was echt om me te laten ontslaan!
Nu mijn vraag:
1 Is e-mails vervalsen en dit gebruiken om iemand in diskrediet te brengen niet strafbaar?
2. Wat kan ik hiermee doen?
Ik wil men bazen niet benadelen, men bazen zijn echt goede mensen die het goed menen. Kan ik klacht indienen tegen die financiële directeur en boekhouder zonder men bazen of het bedrijf schade toe te brengen? Onze reputatie is namelijk zeer belangrijk voor ons.
Niets doen is niet echt een optie voor mij. Ik slaap niet meer, ik loop zeer overstressed, ik loop kwaad en verward rond de hele dag en fysiek begin ik het wel te voelen.
Ik heb al 2 keer een email verstuurd naar de vakbond waar ik lid van ben. Eens een 3 tal maanden geleden en ook deze week. Ik krijg van hen zelf geen mail terug... telkens over 2 voorvallen die extreem erg zijn.
De eerste keer was over afluisterapparatuur in men mijn bureau waarmee ze geprekken achter gesloten deur afluisterden en waarmee ze info tegen mensen gebruiken die niet openlijk bedoeld was. Hierdoor werden men bazen kwaad op me omdat ik enkel bepaalde informatie had.
Dit is toen uitgekomen en die apparatuur is toen verwijderd. Een maand later hadden ze dan nieuwe apparatuur geplaatst in een hoek achter een kast en ook dit is toen gevonden omdat letterlijke woorden en zinnen uit gesprekken gebruikt werden en waardoor ik terug beginnen zoeken ben.
Kan ik daarvoor naar de politie gaan?
Ik heb al op zeer veel websites gekeken maar daar staat enkel seksuele ongewenstheden, fysiek geweld enzo erop maar niet wat ik meemaak. Bij mij is het intimidatie door oversten, roddels, leugens en nu vervalsingen van mails om me in diskrediet te brengen.
Ook is de finaciële directeur de personeelsverantwoordelijke en de ombudsdienst van de firma.... hierdoor kan niemand iets aanklagen tegen hen.
Vanaf nieuwjaar ga ik ander werk beginnen zoeken want echt gelukkig wordt ik daar niet. De job zelf is de max en men directe baas is eigenlijk bijna een goede vriend wat ik dan weer zeer jammer vind. Maar voor ik vertrek wil ik wel dat die mensen niet weer het gevoel hebben dat ze weeral gewonnen hebben.
Overal staat dat ik dit intern door de preventieadviseur en personeel verantwoordelijke moet laten oplossen maar bij mij zijn net die mensen het probleem en nergens kan ik alternatieven terugvinden.