Ik krijg spammails van iemand die een CV heeft gemaakt met een verzonnen naam en ook een professionele mail adres heeft aangemaakt met een verzonnen naam.
Nu is het probleem dat hij bij die CV als auteur mijn voor en achternaam heeft gebruikt zodat indien de uitzendkantoren de CV niet geloven naar de auteur kunnen gaan kijken en als ze mijn naam daar zien staan gaan ze ervan uit dat ik die CV heb gemaakt en als nep sollicitant optreed hij zou als telefoonnummer ook 0487111111 opgeven waardoor de uitzendconsulenten nog zekerder gaan zijn dat het een fake sollicitant is.
Ik heb die spammail geopend en in zijn CV stond dat hij in Syrie bij DHL en nog paar logistieke bedrijven heeft gewerkt en ook in Turkije in een bank , dus in het kort is of doet deze persoon zich voor als een hooggeschoolde Syriër.
Hij vraagt geen enkel centje om het niet te doen, hij vertelde me gisteren dat het een hobby is en dat hij morgen(vandaag) bij een vacature van een interimkantoor van bij mij in de buurt zou solliciteren(via de website van de VDAB) met die CV maar naderhand niet zal opdagen, het probleem is dat ik ook in dat kantoor ben ingeschreven als jobstudent. en dat hij de dag nadien bij een ander kantoor zou solliciteren waar ik ook alweer ben ingeschreven, ik denk dat iemand van mijn kennissen het doet aangezien hij/zij enkel kantoren aanwijst waar ik ben ingeschreven als jobstudent.
Wat kan ik doen? ik wil niet dat interimkantoren denken dat ik zulke grappen uithaal en me naderhand in hun zwarte lijst zetten?????