Maaltijdcheques & interim

VDH
Topic Starter

Maaltijdcheques & interim

#1 , 25 feb 2008 10:29

Hallo,

Bij mijn sollicitatie voor een interimjob werden mij maaltijdcheques beloofd.
Uiteindelijk bleek na de eerste maand werken dat ik er geen ontvangen had.
Ik nam contact op met het interimbureau, met de vermelding dat ik recht had op maatijdcheques aangezien elke werknemer binnen het bedrijf er kreeg. Zij vertelden mij dat ik er pas na 6 maand zou krijgen. (Misschien kregen de vast werknemers er ook pas na hun proeftijd??)
Mijn eerste vraag is of dit zomaar kan dat zij een beperking opleggen?
Mijn tweede vraag is wat kan ondernemen, nu ik gemerkt heb dat andere interim-medewerkers er wel hebben gekregen van bij het begin van hun opdracht (wanneer mijn werkgever ze echter niet wil toekennen)? Naar wie kan ik dan stappen?

Bedankt voor de hulp!

Elke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 13 apr 2008 20:31

naar mijn mening is het zo dat de interim-arbeiders (of bedienden) dezelfde voordelen moeten genieten als de vaste werknemers. Ik heb het dan niet over hospitalisatie en zo, maar wel over lonen, maaltijdcheques en vervoersonkosten.

Ikzelf ben ook interim en ik ontvang elke dag dat ik werk mijn maaltijdcheques, uiteraard elke keer op het einde van de maand of begin volgende maand.

Ze mogen het je dus niet weigeren.

Als je gesyndiceerd bent, contacteer de vakbond en vraag hen om de interim te contacteren of zelfs de firma zelf waar je werkt. Bij mij hebben ze ooit eens moeten bellen voor een nachttoeslag en het was snel geregeld. Indien men weigerde zou de vakbond een dossier opstellen dat dan doorgegeven zou worden aan de plaatselijke hoofdzetel om verder af te handelen.

Ben je niet gesyndiceerd...eerst even met de baas van de fabriek of zo zelf praten. Misschien weet hij dit wel niet. En anders: arbeidsrechtbank, maar je kan natuurlijk je job verliezen. Maar dreigen op te stappen is oko een goede keuze als je ander werk kunt vinden (wel als laatste optie)

Reclame

Terug naar “Andere”