PARKEERGELEGENHEID EN AANSPRAKELIJKHEID WERKGEVER VOERTUIGEN

cinmargor
Topic Starter

PARKEERGELEGENHEID EN AANSPRAKELIJKHEID WERKGEVER VOERTUIGEN

#1 , 16 mar 2008 08:33

Ik werk in het centrum van Maaseik waar we altijd op de binnenplaats van de werkplaats hebben kunnen parkeren. De straten rondom het terrein zijn enkel voor bewoners of betalend parkeren (max 2 uur) De directie verplicht ons om de auto te parkeren op een dichtsbij gelegen terrein dat 1.6 kilometer van ons verwijderd is. Wij werken tevens 24 uur diensten omdat we in de verzorgingssector werken. De parking ligt aan het cultureel centrum en is volledig onbewaakt. Drie vragen:
- de werkgever beweert niet aansprakelijk te zijn voor onze voertuigen, zelfs niet onder werktijd met betrekking schade, vandalisme en/of diefstal! Kan dit zomaar? Kunnen zij verwachten dat we ons zelf hiertegen verzekeren?
- wat met de verloren tijd: wie dienen nog steeds bij aankomst in te tikken? Wij kunnen enkel tevoet op onze werkplaats geraken (geen busverkeer)
- wat met discriminatie: onze voorziening ligt verspreid over heel maaseik, er zijn werkgevers die wel nog pal voor de deur kunnen parkeren...
Ik zou heel blij zijn met antwoord op al mijn vragen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Andere”