natuurlijke behoeften

Moonshade
Topic Starter

natuurlijke behoeften

#1 , 18 mar 2008 16:33

Ik ben momenteel tewerkgesteld als receptioniste, en deze week zijn er 3 van mijn colelga's ziek, wat mij hier alleen zet. Ik heb ineens geen recht meer op mijn 5 minuten pauze, want er is niemand om mij te vervangen, maar ik kan ook niet naar het toilet.

Normaal gezien als ik naar het toilet moet eist mijn departementshoofd dat iemand mijn plaats inneemt. Op een normale dag als er niemand ziek is duurt het hoogstens 30 minuten eer ik naar het toilet kan gaan. Op een dag als vandaag, is het zo goed als onmogelijk ...

Kan mijn departementshoofd eisen dat ik van 13.00 to 18.30 niet naar het toilet ga??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 20 mar 2008 03:09

In geen geval; dat is nogal logisch dacht ik. Het is immers een overbruggingsperiode van maar liefst 5h30.

IrisS

#3 , 20 mar 2008 11:49

Hebben jullie een preventieadviseur in het bedrijf? Ga daar dan zeker eens bij informeren.

Reclame

mapleleiah

#4 , 20 mar 2008 17:05

Hallo,

Mag dan niet juridisch zijn als reactie, maar als ik naar het toilet moet, dan GA ik gewoon ... of het nu mag of niet. Ik begrijp wel dat je er niet elk half uur moet naartoe lopen maar 5 uur is er echt over!

Ik zou wel eens de C4 willen zien die ze je zouden geven als ze je daarvoor ontslaan "ontslagen omdat ze ne keer naar de WC wilde".

Sommige werkgevers zijn echt compleet getikt. Je zou ze bijna eens een doos koekskes willen geven met een laxeermiddel erin. :D Een koekske van eigen deeg, als het ware! Sorry ... dat laatste is een grapje, niet doen, he, ik wil niet aanzetten tot misdaden!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

JohnD

#5 , 20 mar 2008 23:14

Het is nogal logisch dat de werkgever hier in de fout is omdat hij geen interimair aanneemt ondertussen.

paling

#6 , 22 mar 2008 18:34

>Kan mijn departementshoofd eisen dat ik van 13.00 to 18.30 niet naar het toilet ga??

11 FEBRUARI 1946. - Algemeen reglement voor de bescherming van de arbeid
Afdeling II. Sanitaire voorzieningen
Art. 73. De werkgevers stellen ter beschikking van hun werknemers:
c) toiletten.
De werknemers moeten zich vrij naar de toiletten kunnen begeven.

djanodive

#7 , 13 apr 2008 20:19

Als je een baas hebt die zo met zijn mensen omgaat en je kan een andere job vinden: doen!

Terug naar “Andere”