verlof voor trouw

Hildeken
Topic Starter

verlof voor trouw

#1 , 14 apr 2008 17:01

volgende maand ga ik trouwen nl op vrijdag 16 mei, ik ben 16u ingeschreven op donderdag (8u) en zaterdag (8u), heb ik dan ook recht op 3 dagen of hoeveel is dit dan? Bedankt voor uw antwoord want mijn werkgever weet dat zelf allemaal niet. grtjs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 16 apr 2008 11:17

Ik ga ervan uit dat u geen personeelslid bent van een rijksbestuur.

“Art.2.Ter gelegenheid van familiegebeurtenissen of voor de vervulling van staatsburgerlijke verplichtingen of van burgerlijke opdrachten, welke hierna opgesomd zijn, hebben de in artikel 1 bedoelde werknemers het recht, met behoud van hun normaal loon, van het werk afwezig te zijn voor een als volgt bepaalde duur:I a) Reden van de afwezigheid : Huwelijk van de werknemer.b) Duur van de afwezigheid : Twee dagen door de werknemer te kiezen tijdens de week waarin de gebeurtenis plaatsgrijpt of tijdens de daarop volgende week.”(28 AUGUSTUS 1963. - Koninklijk besluit betreffende het behoud van het normaal loon van de werklieden,de dienstboden,de bedienden...voor afwezigheidsdagen ter gelegenheid van familiegebeurtenissen of...).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Andere”