verkoop auto

toni
Topic Starter

verkoop auto

#1 , 22 mar 2007 08:13

Een collega van mij heeft een maand geleden zijn auto verkocht, de garagist is gewoon even rond de auto gelopen en heeft de km- teller gecontroleerd en heeft dan de prijs bepaald die hij er zou voor willen geven. Afspraak was dat mijn collega daar mee mag blijven rondrijden tot de nieuwe wagen in de garage aankomt. Ondertussen heeft mijn collega een ongeval gehad - de radiator was stuk en er was schade aan de voorkant alles samen voor +/- 1500 EUR. Dit is ondertussen hersteld in een andere garage. Nu is de vraag hoe zit het nu voor zijn contract voor de verkoop - moet je zo iets melden en is dat contract voor die prijs dan nog geldig. Want stel dat er veel grotere stukken waren hoe zat het dan met dat contract ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 22 mar 2007 09:51

Dit moet idd gemeld worden aan de koper en dan kan het idd zijn dat deze de prijs verlaagd.

Dit is wettelijk, omdat het voertuig niet meer in dezelfde staat is al toen de prijsafspraak is gemaakt geweest.

Als de herstellingen goed zijn uitgevoerd zal dit ongeval echter geen gevolgen hebben voor de prijs, is ze slecht uitgevoerd dan wel.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”