lidmaatschap opzeggen

Lena68
Topic Starter

lidmaatschap opzeggen

#1 , 09 apr 2007 23:17

Hallo,

Ik zit met iets vervelends.
Twee weken geleden heb ik me lid gemaakt van een organisatie voor alleenstaanden. Ik heb 3 bankoverschrijvingen van xeuro ondertekend met een memodatum op, die ze meegenomen hebben, en een papier van lidmaatschap. Nu diezelfde week heb ik een accident met de auto gehad en dus veel kosten. Ik besluit dat lidmaatschap wegens financi?le redenen te annuleren en ik schrijf een aangetekende brief naar het secretariaat. Hier antwoorden ze via mail dat ze helaas wegens de zware BTW regeling mijn lidmaatschap niet kunnen annuleren maar wel bevriezen en een eerste betaling laten doorgaan op 10/10/2007.
Hoe geraak ik van dat lidmaatschap af zonder betalen, ik heb nog geen ekele keer naar hun aktiviteiten geweest? en kunnen zij zomaar de memodatum van op een overschrijvingsformulier veranderen?

grtjs,
L

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 11 apr 2007 11:45

Hallo,

Schrijf per aangetekend schrijven naar uw bank, met de vermelding dat het een vergissing was.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Lena68
Topic Starter

#3 , 08 mei 2007 22:45

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.
Ondertussen heb ik inderdaad een aangetekende brief naar mijn bank verstuurd.

mijn vraag is nu, kan die organisatie alsnog dat lidgeld opeisen van mij? Ik heb een papier ondertekend waarin staat dat ik x euro betaal voor een jaar. Ik heb wel aan nog geen enkele aktiviteit deel genomen en ben dat ook niet van plan!

grtjs

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”