Meubels beschadigd bij levering

erco251
Topic Starter

Meubels beschadigd bij levering

#1 , 13 aug 2012 22:28

We hebben dus meubels gekocht en na het uitpakken bleek dat een deel
van de meubels volgeplakt waren met isomo en dit niet te verwijderen was.
De firma gecontacteerd en deze gingen iemand sturen om het probleem te verhelpen.
Zijn oplossing was om met een plamuurmes en schuurspons dit te proberen verwijderen!
Voor hij begon heb ik tegen hem gezegd dat dit niet ging goedkomen en dat hij de meubels
ging beschadigen maar hij had dit nog al gedaan was zijn antwoord...
Het resultaat is nu dat de meubels volledig beschadigd zijn door zijn toedoen
en wij de firma gecontacteerd hebben en gezegd hebben dat we willen dat deze vervangen worden.
Na enkele mails en bellen van onze kant eindelijk antwoord gekregen:

Aangezien het een eindereeks is zijn dezelfde meubels niet meer beschikbaar.
Hun eerste voorstel is dat ze de beschadigde meubels terugnemen en dat we andere kunnen kiezen voor
hetzelfde bedrag.Indien deze goedkoper zijn krijgen we voor de rest een waardebon,indien duurder moeten we
de rest bijpassen.
Hun tweede voorstel is dat ze de meubels terugnemen en ons geld teruggeven.
Bij deze bestelling zaten ook nog een grote kast en 8 stoelen die niet beschadigd waren.
Kunnen we de firma verplichten deze ook terug te nemen aangezien we dit alles als 1 geheel hadden
gekocht en nu met deze niets meer kunnen doen ?
Weet iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guiclo

#2 , 14 aug 2012 22:00

Als je zoiets voor hebt kun je beter van de betrokken elementen foto's nemen in zijn geheel en de beschadigingen.
Indien je het in zijn geheel gekocht hebt kun je het beter in zijn geheel terug geven dan zou de handelaar het bedrag volledig terug geven.
Als je enkel de beschadigde meubels gaat terug geven dan begint de discussie over de prijs en dan kan het zijn dat je een klein deel van de waarde van de beschadigde meubels gaat terug krijgen.
Normaal gezien word er eerst een folie op de meubels gelegd om ze niet te beschadigen en dan vervolgens de isomo.
Vraag me eigenlijk af of die handelaar dit voor het eerst doet?

Turaki

#3 , 14 aug 2012 23:19

Indien u die stoelen en kast niet gekocht zou hebben zonder de rest, en ze u geen vervangmeubelen kunnen bezorgen, kan u inderdaad eisen dat ze alles terugnemen. Worden ze verkocht als van dezelfde set (zelfde naam)?

Reclame

erco251
Topic Starter

#4 , 15 aug 2012 11:41

De hoge kast die niet beschadigd was is van dezelfde reeks.
De stoelen die we erbij gekocht hebben zijn deze die zij ook in hun
folders en toonzaal hadden staan bij deze reeks.
Foto´s hebben we van alles genomen.Na de levering en na hun ´technieker´
zijn prutswerk.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2012 13:40

Aangezien het één enkele aankoop was, en de winkel de levering niet kan uitvoeren zoals overeengekomen (enkel een deel van de meubelen kan blijkbaar geleverd worden), hebt u volgens mij het recht om alles te retourneren en het volledige bedrag terug te krijgen. Ik zou dan ook voor die optie gaan, en een andere meubelwinkel bezoeken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”