Wijziging vluchturen

ldwweit
Topic Starter

Wijziging vluchturen

#1 , 07 feb 2014 15:28

Ik heb een vlucht geboekt naar Reykjavic.

Nu krijg ik volgend bericht:

Dear customer,

unfortunately we have to inform you that your flight time has had to be
changed. Your tickets / confirmation for ticketless travel are still valid.

Principally we recommend to be at the check-in 2 hours prior to departure (for
flights into the USA and Canada 3 hours).

Thank you for your understanding. We wish you a pleasant holiday.

URSPRUENGLICHE FLUGZEIT / ORIGINAL FLIGHT TIME

HQ 6392 07-Jun-14 15:15 16:25 BRUESSEL REYKJAVIK

NEUE FLUGZEIT / NEW FLIGHT TIME

HQ 6392 07-Jun-14 06:15 07:25 BRUESSEL REYKJAVIK

En in mijn originele booking vind ik ook het zinnetje "Schedule and routing subject to change without notice." terug.
Het gaat om een vlucht geboekt aan "best rate offer" wat betekent dat het niet meer te annuleren is...
Toch vind ik het niet redelijk dat een vlucht van 15:15 verplaatst wordt naar 06:15.

Heb ik het recht om de vlucht toch te annuleren met omwille van zo'n wijziging?
Laatst gewijzigd door Vandebos op 07 feb 2014 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen conform regels verwijderd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 feb 2014 16:21

Ja bij luchtvaart maatschappijen is dit een normale gang van zaken doen, je wilt de goedkoopste prijs en dan kan het ook gebeuren wat veel gebeurt dat de uren gewijzigd word.

Je kan altijd je reis annuleren maar zij zijn niet verplicht je één euro cent terug te geven, dit staat in hun verkoopsvoorwaarden die je bij aankoop getekend heeft .

Schedule and routing subject to change without notice
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii

#3 , 07 feb 2014 20:24

Wees blij. Je krijgt een extra dag Reykjavik (tenzij je natuurlijk tot 's avonds vastzit op Kevlavik (de internationale luchthaven alwaar de meeste vakantiegangers hun huurauto ophalen) en je't vertikt om een extra dagje Reykjavik mee te pikken via busvervoer)

PS In 2012 naar Alaska op vakantie geweest : Brussel-Montreal 1 dag vertraging wegens technisch defect. Montreal-Vancouver vlot herboekt. Anchorage-Chicago 4 uur vertraging wegens technisch defect. Chicago-Brussel : 1 dag vertraging wegens technisch defect (We arriveerden 's morgens rond 8 uur ipv 4 uur en de terugvlucht naar Brussel was pas 's avonds). Na "lang" zagen terugvlucht de dag er op via Washington (was eerst 2 dagen later) maar als troost voor de perikelen een business seat gekregen die op't laatste moment ge-upgraded werd naar First. Reizen is altijd een beetje hopen op het beste. 't Waren naar ginderachter natuurlijk vrij dure lijnvluchten en dan doen ze al wat meer dan wat de prijsbrekers kunnen doen.

Reclame

ldwweit
Topic Starter

#4 , 07 feb 2014 21:01

Blij ben ik er uiteraard niet mee. Als ik graag een vlucht om 6u15 had, had ik een goedkopere vlucht kunnen boeken. Ik reis vaak, met andere luchtvaartmaatschappijen heb ik nooit zoiets meegemaakt...

artemis

#5 , 08 feb 2014 10:55

Tja bij sommige maatschappijen ga je zoiets sneller voor hebben dan bij andere, aan het vluchtnummer kunnen we zo zien dewelke het is ;-)
Zolang de vluchturen wijzigen binnen dezelfde dag kan je hier niets tegen doen. En theoretisch kunnen de uren nog een keer wijzigen en zal je je retourvlucht nogmaals dienen te verifiëren 1of 2 dagen op voorhand.

Terug naar “Consumenten Koop”