bestelling via western union - vreemde vraag

kwispel
Topic Starter

Re: bestelling via western union - vreemde vraag

#16 , 17 okt 2014 18:24

Bedankt, heb gisteren mail gestuurd naar customer service, wacht nog altijd op antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod

#17 , 18 okt 2014 16:23

Ik gebruik frequent Western Union, maar nooit om iets te bestellen!

Indien je hun online systeem gebruikt (wat waarschijnlijk is aangezien je met credit kaart hebt betaald) kan je perfect zien wat er met het geld gebeurt is!

Afbeelding

Heel eenvoudig:

1) Indien er bij Transactiestatus staat: Uw geld is opgehaald, dan heeft hij het inderdaad afgehaald.

2) Indien er bij Transactiestatus staat: uw geld ligt klaar om opgehaald te worden, dan zal hij inderdaad er niet aankunnen. In dit geval houd WU de fondsen 14 dagen ter beschikking.
Na die 14 dagen wordt de transactie automatisch geannuleerd en zal WU het geld terugstorten, dit kan wel nog eens een weekje duren!

Nooit terug versturen voordat het geld effectief op je kredietkaart is verschenen!

CityBird

#18 , 18 okt 2014 20:43

Nooit terug versturen voordat het geld effectief op je kredietkaart is verschenen!
Hoe dit bij WU zit weet ik niet maar kredietkaarten hanteren wisselkoersen. Ik neem aan dat de verkoper met een andere munteenheid werkt, wat maakt dat het teruggestorte bedrag lager ligt dan het oorspronkelijke bedrag. Dit doet zich o.m. ook voor bij borgsommen en annuleringen (Huurwagens bv). Dat kan soms aardig oplopen bij grote bedragen.

Reclame

berenod

#19 , 19 okt 2014 16:46

Met WU kan je alleen maar geld opsturen in je eigen munt, en zolang het geld niet word afgehaald zal de terugbetaling ook gebeurt in die munt.
Heb eenmaal zulk een terugbetaling gehad, en deze was zelfs inclusief alle transfer kosten, dus een exacte nuloperatie!

samaiphon

#20 , 20 okt 2014 10:56

WAAROM U ZORGEN MAKEN? u heeft betaald en alles ontvangen! wat moet er nog meer zijn?
als hij verkeerde info geeft dan is dat ZIJN probleem... hij moest maar beter opletten; dat moeten wij trouwens toch ook allemaal doen of niet????

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#21 , 21 okt 2014 09:49

Tijd om via Paypal een geschil op te starten, me dunkt.
Heu...??? Een geschil bij Paypal opstarten omdat er iets via Western Union verkeerd gaat? Ze gaan lachen bij PayPal... Da's zoals een klacht indienen bij Apple omdat uwe GalaxyTab nie werkt... ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”