Annulatie door organisator van verschillende daguitstappen.

Bert V
Topic Starter

Annulatie door organisator van verschillende daguitstappen.

#1 , 09 mar 2015 08:41

Halo!

Enkele maanden terug heb ik mijn ingeschreven voor enkele daguitstappen bij een lokale reisorganisatie voor een totale reissom van 122€. Door een administratieve fout van mijnentwege blijkt dat ik de maximum deelnemersleeftijd overschreden heb op het moment van het aanvatten van de daguitstap(ik ben sinds vorige maand 31). Maanden later na inschrijving, enkele weken terug kreeg ik de melding via email dat de daguitstappen geannuleerd worden met een annuleringskost van 100% met reden; de leeftijd en beschuldigen ze mij terloops van bewuste ‘administratieve fraude’. Ik heb telefonisch de situatie van een onopzettelijke fout uitgelegd en een minnelijke schikking proberen te treffen waarbij:

• ik me akkoord verklaard tot de annulatie van de daguitstappen zonder enige vorm van schadevergoeding.
• ik een volledige of gedeeltelijke(50%) terugbetaling eis van de betreffende daguitstappen.

De reisorganisatie weigerde dit hoewel zelf heeft geen schade ondervonden hebben. Immers, diezelfde dag, ten tijde de bekendmaking van de annulatie via email, waren de betreffende daguitstappen terug volzet(te volgen op hun website)

Kan ik alsnog een gedeeltelijke of volledige terugbetaling eisen, met eventueel een schadevergoeding? Hoe groot bedraagt de kans dat ik mijn inschrijvingsgeld in zijn geheel of gedeeltelijk kan terugeisen?

Hieronder kunt u de algemene -en bijzondere voorwaarden van de organisatie terug vinden:
http://tinyurl.com/oscyarg
http://tinyurl.com/qffgfdz

mvg,
Bert V.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2015 09:04

2 opties:

- Vraag eens aan de organisatie op basis waarvan zij zich baseren om die annuleringskosten toe te rekenen, welk artikel van toepassing zou zijn
- Klacht indienen over discriminatie wegens leeftijd (http://www.diversiteit.be" onclick="window.open(this.href);return false;)

wat was overigens de "administratieve fout" van jou?

Bert V
Topic Starter

#3 , 09 mar 2015 09:33

Een verkeerdelijk aangegeven geboortedatum. Ik vind hun beslissing totaal willekeurig. De organisatie annuleert eenzijdig de overeenkomst zonder terugbetaling op basis van 'opzettelijke administratieve fraude' die niet kan bewezen worden. Ik vroeg me af of dit wettelijk wel kan en mag. In de voorwaarden staat duidelijk dat een annulatiekost van 100% aangerekend wordt, maar dat is in het geval ikzelf de activiteiten annuleer.

Reclame

evgoeth

#4 , 09 mar 2015 14:48

Heb even de links gelezen en kan ook niet direct iets vinden waarin ze aangeven dat je maar 18 tot 30 jaar mag zijn.
Misschien dat argument ook even aanhalen?

Bert V
Topic Starter

#5 , 11 mar 2015 14:22

Die vermelding is er wel, maar er is alleszins geen vermelding waarin staat dat ze zomaar om wat voor reden dan ook de eenzijdig zonder terugbetaling het evenement kunnen verbreken.
Dat mijn deelname geannuleerd wordt, tot daar aan toe, maar dat ze zomaar met uw geld gaan lopen, om u een lesje te leren lijkt me te veel 'rechtertje spelen'. Het is niet aan die organisatie om straffen of boetes op te leggen. Ik wil eigenlijk weten hoeveel mijn kans bedraagt om zonder al te veel rompslomp mijn geld geheel of gedeeltelijk terug te krijgen. Dat ze daar nog een 10-20% administratiekosten van aftrekken kan ik gerust mee leven.

grtn,
Bert

Terug naar “Consumenten Koop”