autolening op afbetaling

massiking
Topic Starter

Re: autolening op afbetaling

#16 , 24 mar 2015 22:38

kan je niet tot een afspraak met hun komen dat je die resterende maanden zo blijft afbetalen? aangezien de contractduur niet meer lang loopt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
massiking
Topic Starter

#17 , 24 mar 2015 22:40

als je geen omnium hebt en je bent in fout en de auto is total loss dan kan het toch niet zijn dat zei direct het volledige bedrag terugeisen he?

wie kan zich dat veroorloven als je net een auto op afbetaling hebt gekocht?
dan moet er toch ook de mogelijkheid zijn dat je dat verder maandelijks kunt afbetalen he? ik heb namelijk toch al zo mensen geweten wat dit aan de hand hebben gehad.

roharro

#18 , 24 mar 2015 22:41

dus als ik het goed begrijp kan ik dus wel mijn auto verkopen en deze de resterende 7 maanden gewoon verder blijven afbetalen aan psa?
GVD! Ge begrijpt er geen kl... van!!!
Ofwel speelt ge met de verschillende mensen die u hier proberen diets te maken dat een verkoop gelijk staat aan het plegen van fraude hun voeten.

Lezen dat contract, lezen!
Laatst gewijzigd door roharro op 24 mar 2015 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

JURITOCRAAT

#19 , 24 mar 2015 22:42

De kredietverstrekker blijft sowieso eigenaar tot de volledige wagen werd afbetaald, dit omdat de wagen eigenlijk als onderpand wordt gebruikt (bij wanbetaling kunnen zij daarop beslag leggen conform het gerechtelijk wetboek en overeenkomst). De logica zit zo: Als je de lening eerder terugbetaald, dan ben je eerder eigenaar en kan je de zaak vervreemden. Als je de lening blijft terugbetalen in maandelijkse schijven, dan word je daarna pas eigenaar, dus kan je de zaak tijdens die maanden niet vervreemden, waarschijnlijk pleeg je dat contractbreuk... Lees de bedingen in uw overeenkomst goed na. Meestal moet je bij vroegtijdige terugbetaling ook een boete betalen...

massiking
Topic Starter

#20 , 24 mar 2015 23:10

ROHARRO

VETNEK! HOE DOET GE DAT DAN ALS UWE AUTO PERTOTAL IS MONGOLENJONGEN GIJ GAAT DIE DAN IN ENE KEER TERUGBETALEN OFWA ALS GE EEN LENING ZIJT AANGEGAAN MET HUN PAPZAK!
Laatst gewijzigd door JPV op 25 mar 2015 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: teveel vuile woorden verwijderd.

irmaladouce

#21 , 24 mar 2015 23:26

Het is zonneklaar hoe laag uw IQ ligt.
Heel uw betoog is een perte totale.
Het is een schande goede raad zo in de wind te slaan.

Je moet toch begrijpen dat die auto niet uw eigendom is zolang hij niet is afbetaald.
Als je hem dan verkoopt pleeg je bedrog omdat je iemand anders eigendom verkoopt.

Dat heeft iedereen u vergeefs trachten uit te leggen.
We know nothing, we are from Barcelona!

meesje

#22 , 24 mar 2015 23:34

7 personen geven u allen hetzelfde antwoord.
Hoe zou dat nu toch komen?
Waar een weg is is een wil.

massiking
Topic Starter

#23 , 25 mar 2015 01:03

antw mij gwn op men vraag wat gebeurt er dan met een auto wat per total is?

berenod

#24 , 25 mar 2015 06:01

Antwoord op uw vraag:

Ten eerste, ja, bij het verdwijnen van de wagen (het onderpand) kan de kredietverstrekker eisen van de lening volledig af te betalen. De voorwaarden waaronder je de lening hebt afgesloten zijn niet meer vervuld (wagen als onderpand).
Het is natuurlijk niet omdat het kan, dat deze dat ook gaat doen hé. Maar de kans is zeer reel dat moest u eenmaal 1 dag te laat zijn met je betaling dat ze dan onmiddelijk bij het niet aanwezig zijn van de wagen het volledige bedrag gaan opeisen. Is de wagen er nog wel dan zullen ze geen groot punt maken van de occasionele late betaling!
En waarschijnlijk, in de laatste paar maanden (=klein risico) zal men er ook zo snel geen punt van maken. Gebeurt dit in de eerste paar maanden van je looptijd dan kan je bijna zeker zijn dat je het hele bedrag gaat mogen ophoesten, dus naar de bank met je verhaal, persoonlijke (= duurdere) lening proberen af te sluiten voor daar je autolening mee te kunnen afbetalen!
Heeft je eigen bank je de autolening verkocht, dan zal deze die hoogstwaarschijnlijk wel willen omvormen naar een persoonlijke lening.

Ten tweede, voor die reden moet je dus goed gek zijn geen omnium te nemen wanneer je wagen op krediet is.

Al eens jezelf afgevraagd waarom een autolening goedkoper is dan een privé (persoonlijke) lening? Net omdat het risico voor de kredietverstrekker met de wagen als onderpand veel kleiner is, dan bij een persoonlijke lening waar er helemaal geen onderpand is.
Sommigen gaan zover dat wanneer je bijvoorbeeld een extra waarborg koopt (tot bijvoorbeeld 5 jaar in plaats van de meest voorkomende 3 jaar) je kan lenen aan 0%. Weerom omdat er dan nog minder risico is voor de kredietverstrekker.

En ook, er zijn verschillende soorten autolening! Bij sommigen bent bent u van dag 1 de eigenaar, dan is het aan u om te beslissen of u een omnium neemt. Bij andere leningen (zoals de uwe) blijft de kredietverstrekker de eigenaar tot de wagen volledig afbetaald is. In vele gevallen is het bij zulke autoleningen zelfs verplicht van een omnium te nemen. Net zoals bij een leasing, waar een omnium altijd verplicht is!

Redrum

#25 , 25 mar 2015 08:57

antw mij gwn op men vraag wat gebeurt er dan met een auto wat per total is?
Dan gebeurt er wat er in uw contract staat.
Als daar in staat dat je het bedrag meteen volledig moet betalen, dan moet je het bedrag meteen volledig betalen. Als daar iets anders instaat, dan is het iets anders.
Dat is toch geen onbegrijpelijke kernfysica?

Op het moment dat jij dat contract aangaat, wordt je verondersteld dat te weten, en kan je daar bijvoorbeeld tegen verzekeren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#26 , 25 mar 2015 13:23

Los van het zeer onbeleefd gedrag van topicsteller.
Enkele maanden geleden werd mijn raad gevraagd.
Bijna nieuwe auto ( met leencontract) totaal schade -eigen fout + geîntoxiceerd voeren.
Gelukkig omnium verzekerd = werd afgetrokken restwaarde van wrak. Bleef nog te betalen zeg nu maar € X.
Het niet vergoede bedrag nog een € 8000 werd ineens opeisbaar te betalen binnen de dacht ik één maand.
Anders werd er beslag gelegd op goederen van echtpaar.
Ondertussen geen echtpaar meer echtscheiding ingezet. Maar gezien toen nog gehuwd en borg kan de niet betrokken partij toch alles betalen..

roharro

#27 , 25 mar 2015 14:48

Mijn rechtlijnigheid wordt blijkbaar niet gesmaakt door het (culturele) gepeupel.....
Ben ik de enige die een verdwazing vaststelt bij de modale vraagsteller?

Redrum

#28 , 25 mar 2015 15:07

Laat er het ons op houden dat niet iedereen juridisch of administratief even beslagen is.

Maar men stelt hier vaak vragen waarop men het antwoord eigenlijk niet wil weten, dat is een feit.

roharro

#29 , 25 mar 2015 15:50

Laat er het ons op houden dat niet iedereen juridisch of administratief even beslagen is.

Maar men stelt hier vaak vragen waarop men het antwoord eigenlijk niet wil weten, dat is een feit.
Het is dat laatste wat ik bedoel.
Ik veroordeel niemand voor onwetendheid, welzij die het "grote gelijk" ten onrechte BLIJVEN inroepen.....

Terug naar “Consumenten Koop”