Bedrijf weigert service maar betaalt niet terug...

JaniM11
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bedrijf weigert service maar betaalt niet terug...

#1 , 02 mei 2016 03:36

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Op 07 april 2016 deed ik een aanvraag om te mogen adverteren op een website.
Ik kreeg een betalingsverzoek doorgemaild, heb deze betaling uitgevoerd op 08 april. Het bedrag bedraagt €375.
Nadat ik had bevestigd dat ik deze betaling voltooid had, kreeg ik volgende mail:

"Beste Jani M,

Geen interesse. Geld wordt terug gestort.

Met vriendelijke groet,
Thomas"

Vond ik vreemd, aangezien ik eerst een betalingsverzoek kreeg. Ik vroeg de reden, maar hierop kreeg ik geen antwoord meer.
Ongeveer een week later had ik mijn geld nog steeds niet ontvangen. Nog een mail gestuurd, waar ik weeral geen antwoord op kreeg.
2 weken later hetzelfde verhaal.
Hierop heb ik een ander emailadres aangemaakt, diezelfde persoon gemaild met de vraag om te adverteren en ik kreeg meteen antwoord.
Heb via dat emailadres gevraagd waarom ik genegeerd word , waarop ik te horen kreeg dat ik 'het recht niet heb om van de aankoop af te zien en dus het herroepingsrecht niet van toepassing is' EN dat ik nu een nieuwe aanvraag heb gedaan en mijn reeds betaalde bedrag daar maar van moest aftrekken.

Heb daarop geantwoord dat hijzelf van de aankoop afzag en hij nog 7 werkdagen heeft om mijn geld terug te storten, vooraleer ik verdere stappen onderneem.
Dit was op 28april, en tot nu heb ik nog niets gehoord en mijn geld nog niet terug.

Kan dit zomaar, en wat kan hier nog tegen doen?
Alvast bedankt ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 mei 2016 06:33

Voor welk soort product was de reclame?

denlowie

#3 , 02 mei 2016 07:56

Heb daarop geantwoord dat hijzelf van de aankoop afzag en hij nog 7 werkdagen heeft om mijn geld terug te storten, vooraleer ik verdere stappen onderneem.
Dit was op 28april, en tot nu heb ik nog niets gehoord en mijn geld nog niet terug.
Dit was zaterdag 28/04, we zijn nu maandag morgen 2/05, er zijn nog mensen die in het weekend niet werken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

sloeberken

#4 , 02 mei 2016 08:28

Zaterdag 30 april 2016.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie

#5 , 02 mei 2016 09:17

Zaterdag 30 april 2016.
verkeerde maand gekeken en dan nog dit is pas van donderdag.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#6 , 02 mei 2016 09:30

U eerste aankoop is geweigerd, is u tweede aankoop aanvaard.
De advertentie moet verschijnen op de website binnen een aanvaarbare tijd.
Gebeurd dit niet dan kan je pas actie ondernemen.

JaniM11
Topic Starter

#7 , 02 mei 2016 14:02

Voor welk soort product was de reclame?
Dit zou een advertentiebanner zijn met reclame voor een website van mezelf. Niet rechtstreeks voor een product.

JaniM11
Topic Starter

#8 , 02 mei 2016 14:06

Dit was zaterdag 28/04, we zijn nu maandag morgen 2/05, er zijn nog mensen die in het weekend niet werken !

Ja er zijn mensen die in het weekend niet werken, neemt niet weg van het feit dat ik al bijna een maand wacht op mijn terugbetaling.
08/04/2016 zei hijzelf geen interesse te hebben, antwoord daarna nietmeer op mijn mails. We zijn ondertussen 25 dagen later en ik krijg geen respons noch mijn geld. Terwijl op het ander emailadres wel meteen gereageerd wordt, dus gewoon afwachten gaat, in dit geval, niet veel uithalen vrees ik.
Laatst gewijzigd door JaniM11 op 02 mei 2016 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

JaniM11
Topic Starter

#9 , 02 mei 2016 14:09

U eerste aankoop is geweigerd, is u tweede aankoop aanvaard.
De advertentie moet verschijnen op de website binnen een aanvaarbare tijd.
Gebeurd dit niet dan kan je pas actie ondernemen.
Ik heb geen tweede aankoop gedaan, slechts een aanvraag en meer informatie gevraagd.
Niet onder mijn naam, enkel om te kijken of ik een respons kreeg. Wat dus inderdaad zo was en dus aantoont dat ik gewoon genegeerd wordt.

Over de aanvaardbare tijd... Hoelang is dit dan volgens u? Aangezien de betaling van 08/04/2016 geschied en de aanbieder er ZELF van afzag?

Gebruiker21

#10 , 02 mei 2016 14:26

Stuur de persoon in kwestie een aangetekend schrijven als ingebrekestelling met daarin de melding dat u op 8 april een bedrag van €375 betaald hebt om te adverteren op zijn site, maar dat hij u deze service daarna geweigerd heeft, waardoor u nu genoodzaakt bent uw geld terug te vragen wegens het niet leveren van de overééngekomen diensten.

Zeg hem dat u uw geld terugverwacht op uw rekening (rekeningnummer vermelden) binnen de 14 dagen, of dat u anders verdere gerechtelijke stappen zal ondernemen en de extra kosten die dit met zich meebreng volledig op hem zullen verhaald worden.

Kijken of zoiets werkt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JaniM11
Topic Starter

#11 , 30 mei 2016 16:21

Stuur de persoon in kwestie een aangetekend schrijven als ingebrekestelling met daarin de melding dat u op 8 april een bedrag van €375 betaald hebt om te adverteren op zijn site, maar dat hij u deze service daarna geweigerd heeft, waardoor u nu genoodzaakt bent uw geld terug te vragen wegens het niet leveren van de overééngekomen diensten.

Zeg hem dat u uw geld terugverwacht op uw rekening (rekeningnummer vermelden) binnen de 14 dagen, of dat u anders verdere gerechtelijke stappen zal ondernemen en de extra kosten die dit met zich meebreng volledig op hem zullen verhaald worden.

Kijken of zoiets werkt...

Bedankt voor het advies. Ondertussen heb ik 2 aangetekende brieven verstuurd, zonder respons. Hierop heb ik hem nogmaals een email gestuurd waarin ik achter mijn geld vroeg, waarop ik een email terug ontving met een foto van mijn vriendin... Hierbij de tekst : "Mooie vriendin".
Deze persoon wilt mij dus bedreigen? Ik moet mij echt inhouden om niet naar zijn thuis te rijden en dit zelf op te lossen.

Iemand nog een ander voorstel?

In ieder geval bedankt.

Gebruiker21

#12 , 30 mei 2016 16:34

Naar de rechtbank stappen. U staat erg sterk in mijn ogen. Met die mail met de foto van uw vriendin, zou ik naar de politie stappen. Zoiets kan echt niet door de beugel. U kan dit "incident" zeker aanhalen als u naar de rechtbank stapt. Het zal de beslissing van de rechter misschien in uw voordeel kleuren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JaniM11
Topic Starter

#13 , 30 mei 2016 16:56

Naar de rechtbank stappen. U staat erg sterk in mijn ogen. Met die mail met de foto van uw vriendin, zou ik naar de politie stappen. Zoiets kan echt niet door de beugel. U kan dit "incident" zeker aanhalen als u naar de rechtbank stapt. Het zal de beslissing van de rechter misschien in uw voordeel kleuren...
Bedankt voor het snelle antwoord.
Echter, ga ik niet meer geld kwijt zijn aan advocaat etc. , dan om welk bedrag het hier effectief gaat?
Voor zover mijn kennis hierover reikt, vallen deze kosten niet op de tegenpartij , ofwel?

sloeberken

#14 , 30 mei 2016 17:08

Je kan een deel van de advocaat kosten laten betalen door de verliezende partij, u advocaat weet dat wel.

Gebruiker21

#15 , 31 mei 2016 08:46

Mogelijk kan u ook klacht neerleggen bij de poilitie wegens oplichting en daarna ook bedreiging, want daar ruikt het hier wel naar: mensen geld laten betalen, en daarna met allerlei smoesjes en excuses zorgen dat ze je met rust laten en gewoon het geld houden. Da's volgens mij zo'n beetje de definitie van oplichting...

Terug naar “Consumenten Koop”