Ik zie net dat iedereen gewoon als klant kan registreren op dit netwerk...en het ook gebruiken.
erwin.audi.com
erwin.volkswagen.de
Zoals je zegt dien je dan nog wel de nodige instrumentatie zoals een VAS tester (of gewone laptop) aan te schaffen en de nodig software te downloaden / licenties aan te vragen. Ook kennis van zaken hoe hiermee om te gaan is belangrijk. Dus afhankelijk van de expertise / grootte van de garage zou je hier ook nog iets over kunnen zeggen Als de tweedehands handelaar een voorkeur heeft voor bv. verkoop van wagens uit de VAG groep en een aanzienlijk aantal wagens omzet draait, dan is hij als professionele verkoper zeker gehouden aan het feit om deze manier van werken toe te passen en had hij dit kunnen zien bij aankoop van de wagen van de particulier. De investering van deze software voor zulk een garage is nihil en verwaarloosbaar voor zijn professionele activiteit uit te voeren. Dit is dan voor de grotere ketens zoals een cardoen, etc.. Grofweg gezegd kunnen wij hier na een aantal uren vertoeven dit momenteel zelf al te weten komen wat de mogelijkheden zijn dat een professional heeft.
Hoe het eigenlijk zit met een verkoper, zoals er velen zijn, die gewoon links en rechts alle merken verkopen..dat durf ik niet zeggen. Ik zou kunnen denken dat hij dat mogelijks niet zou kunnen weten, maar wel binnen zijn netwerk de mogelijkheden kan benutten om toch de wagen te controleren.