Plaatsen deur

dewever
Topic Starter

Plaatsen deur

#1 , 17 apr 2026 16:23

Wij hebben een deur op maat besteld bij een firma, wij waren naar de toonzaal geweest en hadden daar een model van een deur gekozen. Nu kwamen ze de deur plaatsen en bij het begin van de plaatsing merkte ik op dat het scharnierpunt van de deur op 11 cm van de zijkant van de deur zit, ons deurgat is maar 80 cm wat voor gevolg heeft dat ons deurgat bij openstaande deur nog slechts 69 cm bedraagt. Ik heb de plaatsing van de deur geweigerd en heb contact opgenomen met de firma, de verkoper zegt nu dat ik dat had moeten zien in de toonzaal... Verkoper is hier echter ter plaatse geweest om alles op te meten, ik vind dat de verkoper er ons had op moeten wijzen dat onze doorgang wel erg smal ging worden met dit type van deur, dan hadden wij op dat moment waarschijnlijk beslist om dit type deur niet te nemen. Kan ik op basis van het huisbezoek (en opmeting van de verkoper) de aankoop annuleren omdat de verkoper ons er had moeten op wijzen dat de doorgang oncomfortabel ging zijn? Wij hebben ook op voorhand geen enkel plan van de deur gekregen waarop te zien is dat het scharnierpunt van de deur op 11 cm van de zijkant zit. Wij hebben in de toonzaal wel reeds de maten van de deur doorgegeven, had de verkoper op dat moment al niet moeten aangeven dat de gekozen deur niet echt paste in dit deurgat?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2026 10:51

Hebt u dat model dan eens niet open gedraaid om ook de sluiting en scharnieren eens te bekijken.

Franciscus

#3 , 25 apr 2026 10:52

Hebt u dat model dan eens niet open gedraaid om ook de sluiting en scharnieren eens te bekijken?

Reclame

Franciscus

#4 , 25 apr 2026 10:54

Hebt u dat model dan eens niet open gedraaid om ook de sluiting en scharnieren eens te bekijken.
En ook de omkasting?

Franciscus

#5 , 25 apr 2026 10:55

10.47

Franciscus

#6 , 25 apr 2026 11:10

En ook de omkasting?

Terug naar “Consumenten Koop”