Opzeggen abonnement proximus wegens geen ontvangst!

Mariette

Re: Opzeggen abonnement proximus wegens geen ontvangst!

#16 , 22 jul 2010 15:21

...
Laatst gewijzigd door Mariette op 23 jul 2010 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovi
Topic Starter

#17 , 22 jul 2010 16:42

Bedankt voor de info Mariette en ik ga kijken of ik ook onze overburen die nog niet overgeschakeld zijn op Mobistar ook mee aan de kar kan laten duwen. :wink:

float
Juridisch actief: Ja

#18 , 22 jul 2010 17:24

Als je met de auto in een gebied gaat rondtoeren waar geen benzinestations zijn en je valt zonder benzine dan dien je toch ook geen klacht in tegen de autoproducent?
Nee, maar de equivalentie van je tegenargument ontgaat me. AUTO = gsm-toestel, BENZINE = gsm-verbinding ? Je bedoelt waarschijnlijk "klacht tegen het benzinestation".

Maar een gsm-operator biedt je wel de functionaliteit aan dat je het noodnummer 112 kunt bellen, zelfs als je belkrediet op is, of als je "lijn" is afgesloten wegens onbetaalde facturen.
En noodgevallen trekken zich nu eenmaal niets aan van het dekkingsgebied van de gsm-operator.
Een snelle interventie van de hulpdiensten kan levens redden, verdere materiële schade voorkomen.
Je grijpt je gsm, je belt 112, maar spijtig genoeg bevindt je je net niet in het dekkingsgebied van een gsm-mast. ( Ik weet niet of je signaal dan ook verwerkt wordt door de gsm-operator waarvan je de sim-kaart hebt, dus laten we veronderstellen dat er geen enkele gsm-operator bereikbaar is. ) Gewoon pech gehad ?
Het is en blijft nog altijd een middelenverbintenis. Jij zal moeten bewijzen dat proximus niet genoeg inspannen heeft geleverd.

Reclame

Amy1984

#19 , 02 sep 2010 12:24

Wat ik mij afvraag, heeft Proximus eigenlijk ook een e-mailadres? Want dat vind je dus nergens op hun site.

Ik zou graag eens informeren of ik een verbrekingsvergoeding moet betalen en hoeveel die dan wel zou zijn, als ik mijn gsm-contract opzeg.

In mijn contract staat dat dit kosteloos kan door een aangetekend zenden + opzegtermijn van 1 maand.

Iemand een e-mailadres van die mannen? Zelfs als ik me inlog als klant bij Proximus-mijn factuur, vind ik nergens iets om te mailen, alleen maar die 6000 nummer. Maar ik zou dit graag op papier of op mail hebben staan i.p.v gewoon mondeling.

Lightning

#20 , 02 sep 2010 12:46

In mijn contract staat dat dit kosteloos kan door een aangetekend zenden + opzegtermijn van 1 maand.
Als het zo in het contract staat zal het wel zo zijn, maar opgelet, ALLES lezen wat in het contract staat!!!

Als u een contract hebt van bepaalde duur (bvb. 18 of 24 maanden) dan zal er waarschijnlijk ook ergens instaan dat het contract na de contractuele duur stilzwijgend verlengd wordt voor onbepaalde duur. De opzegmogelijkheid zal dan meestal pas gelden vanaf die stilzwijgende verlenging.

Kijk dus goed uit hoe het geformuleerd is.

Amy1984

#21 , 02 sep 2010 14:53

Ik had idd een contract van 18 maanden, maar die zijn voorbij, dus de 'onbepaalde duur' is al ingegaan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 02 sep 2010 18:35

Het kan perfect mogelijk zijn dat ze geen mast mogen bijplaatsen - krijgen van uw buur geen toelating de mast op zijn grond te zetten vb
Of de gemeente laat het niet (meer) toe of......

ovi
Topic Starter

#23 , 21 okt 2010 14:20

Het kan perfect mogelijk zijn dat ze geen mast mogen bijplaatsen - krijgen van uw buur geen toelating de mast op zijn grond te zetten vb
Of de gemeente laat het niet (meer) toe of......
Ze hebben enkele jaren geleden hier op 50 meter van mij terras een mast bijgeplaatst en ik was daar als enige van de buren gelukkig mee! :lol:
Bleek achteraf dat op deze mast enkel dingen staan die niet voor het gewone GSM verkeer dienen dus we hebben er spijtig genoeg niks aan.
Ik ben dus niet van het gedacht dat ik wel ontvangst wil maar geen mast in mijn omgeving zoals vele maar je ziet dat zelfs deze instelling niet helpt bij proximus! :evil:

Terug naar “Consumenten Koop”