Pagina 1 van 1

Leverancier raakt bestelling kwijt; wie is aansprakelijk?

Geplaatst: 04 jan 2020 12:42
door matthiasdv
Onlangs plaatste ik een bestelling bij Switch.be. De bestelling zou geleverd worden door een pakketjesmaatschappij.

Nu blijkt dat mijn bestelling verloren is gegaan.

- Welke partij is er standaard aansprakelijk? De verkoper of de leveringsmaatschappij?

- Wat is de standaardprocedure? Een schadeclaim via aangetekend schrijven bezorgen aan de aansprakelijke partij?

- Kan de verkoper wettelijk gezien de aansprakelijkheid naar de bezorgdienst doorschuiven?


Hartelijk dank!

Re: Leverancier raakt bestelling kwijt; wie is aansprakelijk?

Geplaatst: 04 jan 2020 12:44
door LeenW
De verkoper is verantwoordelijk, hij moet zelf zijn schade maar verhalen op de koerier. De meeste grote bedrijven hebben hier een klantendienst voor.

Re: Leverancier raakt bestelling kwijt; wie is aansprakelijk?

Geplaatst: 04 jan 2020 12:46
door matthiasdv
Kleine kanttekening; Heb deze bestelling als bedrijf uitgevoerd - dus ik ben niet zeker of dit onder consumentenrecht valt?

Re: Leverancier raakt bestelling kwijt; wie is aansprakelijk?

Geplaatst: 04 jan 2020 12:59
door Franciscus
Dan valt dit onder de handelspraktijken en handelswetgeving en contracten bij mijn weten.
Maar normaal als u niets ontvangen hebt - dan verwittigd u de verkoper en is het verder zijn probleem. In een winkel die ik goed ken gebeurd dat regelmatig en nooit bij een leverancier een probleem.