herstelling fiets

mr
Topic Starter

herstelling fiets

#1 , 23 jun 2009 08:13

Hoi,

Ik heb mijn fiets in winkel A gekocht. Ten gevolge van een verhuis was ik genoodzaakt om naar fietswinkel B te gaan. De uitbater van fietswinkel B stond echter niet te springen om me verder te helpen daar mijn fiets niet in zijn winkel was gekocht. Na veel 5en en 6en was hij bereid om m'n fiets te herstellen. Toen ik de volgende dag mijn fiets ging ophalen en vroeg hoeveel ik moest betalen volgende er vele "hmmmm's" en "eeuuuuhhh's" alvorens een bedrag vermeld werd. Hij stond als het ware een prijs uit zijn mouw te schudden! 75,00 EUR voor het steken van een nieuwe binnenband?! Ik zou zeggen goed doorgerekend!

Nu vroeg ik me af of zulke praktijken wel kunnen?
Is een fietsmaker niet verplicht om iedereen te helpen, lostaande van het feit of een fiets bij hem gekocht is of niet?
Moet er geen uithangbord zijn met vermelde prijzen (zoals bij kappers)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
papee

#2 , 29 jun 2009 17:40

Hey,

Ik weet enkel dat hier in Antwerpen bij de meeste fietsenwinkels een bordje voor de vitrine hangt waarop duidelijk : enkel fietsen hier gekocht worden hier herstelt !
75 eu voor een nieuwe binnenband vind ik er ver over.
Zeker een faktuur vragen en eventueel klacht bij de economische inspectie.
Of het iets uithaalt, ? ? ?
Maar zo zou ik het doen.
groetjes en succes !

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”