Pagina 1 van 1

redelijke facturatietermijn?

Geplaatst: 09 aug 2009 18:07
door Annelien
Hoi,
15 maanden geleden huurde ik via mijn leasingmaatschappij een vervangwagen voor 3 dagen. Ze zouden nog nakijken of de huur hiervan al dan niet door het vaste maandelijkse leasebedrag was gedekt. Vervolgens hoorde/zag ik er niets meer van. Nu kreeg ik plots een factuur voor deze dienst, die dus dateert van meer dan 12 maanden geleden, en is deze factuur bovendien incorrect daar ze mij 9 dagen huur aanrekenen ipv 3 dagen.

Ik vraag me af men zomaar meer dan 12 maanden na het verlenen van de dienst een factuur kan sturen voor een dienst die slechts 3 dagen heeft geduurd? Dit zou ook inhouden dat ik als consument steeds alle documenten betreffende dergelijke dienstverleningen meer dan een jaar zou moeten bijhouden? Hoe lang na verlening van een dienst kan men deze eigenlijk nog factureren? En bij wie ligt de bewijslast in dit geval??

Bedankt alvast,
Annelien

Geplaatst: 12 aug 2009 16:07
door Buzzer
schrijf hun dat het bedrag op de factuur verkeerd is en vraag hun een creditnota + een nieuwe correcte factuur