Pagina 1 van 1

Termijn voor niet-akkoord op ontvangen factuur.

Geplaatst: 06 nov 2009 08:39
door sabine.deconinck
Beste,

Bestaat er een wettelijke termijn waarbinnen de klant zijn niet-akkord (d.m.v. aangetekend schrijven) dient kenbaar te maken m.b.t. een door hem/haar ontvangen factuur (levering van goederen en diensten)?

Indien ik de achterzijde van sommige facturen bekijk, varieert deze termijn van 5 dagen, 10 dagen, 15 dagen, tot ....

Wat gebeurt er wanneer de klant deze termijn laat voorbijgaan?
Is er dan een compleet verval van rechten?

Alvast bedankt voor de info
Mvg.
Sabine Deconinck

Geplaatst: 06 nov 2009 15:40
door scorpioen
Er bestaat geen wettelijke termijn.

De consument is niet gebonden door voorwaarden die op facturen staan als hij die niet vooraf aanvaard heeft (voorbeeld op een ondertekende bestelbon).

Wat niet wegneemt dat men er best aan doet zo snel mogelijk te protesteren.

scorpioen